تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
14

واکسن ایرانی برای هنرمندان وطن‌پرست

  • کد خبر : 15784
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
واکسن ایرانی برای هنرمندان وطن‌پرست
حجت اشرف زاده ( خواننده) ، بابک جهان بخش ( خواننده) ، حامد همایون (خواننده و آهنگساز)، سامان امامی(آهنگساز)، سهراب مصطفوی معروف به سهراب ام‌جی (رپر و آهنگساز) و یاحا کاشانی (شاعر) داوطلب دریافت واکسن ایرانی برای مقابله با بیماری کرونا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، هنرمندان عرصه موسیقی با انتشار عکس‌هایی خبر از تزریق واکسن توسط تیم ایرانی کووایران برکت دادند.

«حجت اشرف‌زاده» خواننده ایرانی در صفحه شخصی‌اش ضمن تبریک روز دختر، از واکسینه شدن خودش خبر داد. وی اینگونه بیان کرد:  روز دختر باز هم مبارک به دخترهایی که پابه‌پای شیر پسرامون برای سرزمینمون در طول تاریخ جنگیدن، وایسادن و تلاش کردن، واکسن داخلی زدم. با اینکه نفص ایمنی دارم اما در فاز مطالعاتی این واکسن شرکت کردم. در هیچ کشور دیگه‌ای واکسن نزدم تا باور کنم وجودم از این آب و خاکه. به بچه‌ها و دانش دختر پسرای این سرزمین باور دارم.

جانم فدای این آب و خاک و مردمش.

«بابک جهانبخش»

خواننده پاپ کشورمان نیز در صفحه مجازی‌اش خبر تزریق واکسن کووایران برکت را منتشر کرد.

او نوشت: با اینکه بخاطر پیشینه بیماری قلبیم امکان این را داشتم که واکسن دیگری بزنم.

انتخاب کردم و ترجیح دادم در فاز دوم و سوم  مطالعات بالینی واکسن ایرانی(کوو ایران برکت) را تزریق کنم. در جایگاه یک هنرمند وظیفه خودم دونستم به حمایت از دانشمندان عزیز و فرهیخته کشورم داوطلب بشم. اینگونه از این واکسن ارزشمند و جان‌آفرین که توسط دانشمندان، داروسازان و پزشکان حاذق ایرانی شبانه‌روز براش زحمت کشیده شده استفاده کنم. بی‌شک اینجوری میتونم شمارو هم از میزان و درصد موفقیتش و سایر افکتاش و علائمش باخبر سازم.

شکرخدا تا این لحظه حالم بسیار خوب و عالیه. و امیدوارم با تکمیل مرحله سوم تحقیقات بالینی و جلب اعتماد عمومی و سرعت بخشیدن به روند تولید و تهیه واکسن در کشورمان و درنتیجه واکسیناسیون گسترده همه هموطنان گرامی زندگیمون به روال عادیش برگرده.

پیش‌تر حامد همایون (خواننده و آهنگساز)، سامان امامی(آهنگساز)، سهراب مصطفوی معروف به سهراب ام‌جی (رپر و آهنگساز) و یاحا کاشانی (شاعر) داوطلب دریافت واکسن ایرانی برای مقابله با بیماری کرونا شدند.

 

کووایران برکت یک نمونه واکسن کووید-۱۹ است که توسط گروه صنعتی ایرانی شفا فارمد تولید شده‌است. با موفقیت بر روی حیوانات آزمایش شده است. از سوی سازمان غذا و داروی ایران برای آزمایش بر روی انسان تأییدیه دریافت نموده‌است. تزریق فاز سوم انسانی آن در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ایران آغاز گردید. اکنون نیز به فاز نهایی مطالعات بالینی خود رسیده است.

مینو محرزمدیریت «پروژه ساخت واکسن کرونا در ایران» را برعهده دارد. او متخصص بیماری‌های عفونی، رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران (IRCHA)، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران است. محرزهمچنین به عنوان کارشناس سازمان جهانی بهداشت دربارهٔ بیماری ایدز در ایران و منطقه مدیترانه شرقی پژوهش می‌کند.

تا کنون واکسیناسیون در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد و … صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=15784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.