تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
2

وزیر ارشاد به تماشای سوگ شفق نشست

  • کد خبر : 27062
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
وزیر ارشاد به تماشای سوگ شفق نشست
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران به تماشای اجرای ارکسترال «سوگ شفق» نشست

به گزارش خبرگزاری شنو ؛ «سوگ شفق» عنوان اجرایی است که به مناسبت ایام محرم و صفر، در چند شب گذشته در مرکز همایش‌های برج میلاد روی صحنه رفت. شب گذشته دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ آخرین اجرای «سوگ شفق» با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد اسلامی برگزار شد.

«سوگ شفق» که به مناسبت اربعین حسینی (ع) بوده، روایت حماسه کربلا در پنج پرده است که در پرده اول: تقابل خیر و شر، پرده دوم: صبح عاشورا، پرده سوم: بازگشت جناب حُر، پرده چهارم: شهادت حضرت عباس(ع) و پرده پنجم: شهادت امام حسین (ع) را روایت می‌کند. اجرای آیینی «سوگ شفق» با همراهی ارکستر بزرگ متشکل از نوازندگان به رهبری عرفان وکیلی و خوانندگان کُر به رهبری سرژیک میرزائیان با خوانندگی مجتبی عسگری(امام حسین (ع))، هادی فیض‌آبادی حضرت عباس(ع))، امیرحسین سمیعی (عمربن سعد)، سید محسن حسینی (جناب حُر)، محمدرضا صفی (شمر) و ستار روزبه (ابلیس) به آهنگسازی میلاد آقایی است.

اجرای مناسبتی-مذهبی «سوگ شفق» به تهیه کنندگی انجمن موسیقی ایران و با مشارکت برج میلاد به مناسبت اربعین حسینی(ع) به مدت ۳ شب از ساعت ۱۹:۳۰ در برج میلاد تهران در حال برگزاری است و عموم علاقه‌مندان می‌توانند جهت رزرو بلیط به صورت رایگان به سامانه miladticket.com مراجعه کنند.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=27062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.