تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
8

۲۰ گروه موسیقی در جشنواره بین المللی اقوام

  • کد خبر : 10649
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
۲۰ گروه موسیقی در جشنواره بین المللی اقوام
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از برگزاری مجازی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در استان خبر داد و گفت: در مدت برگزاری این جشنواره علاوه بر برپایی نمایشگاه صنایع دستی، ۲۰ گروه موسیقی نیز اجرا دارند.

به گزارش خبرگزاری شنو، احمد تجری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته سیزده دوره جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در استان گلستان برگزار شده و یکی از جامع‌ترین جشنواره‌های گردشگری در کشور است.

وی افزود: چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام نیز امسال تحت تأثیر شیوع کرونا از ۹ تا ۱۲ بهمن به میزبانی استان گلستان در گرگان و  به صورت مجازی برگزار می‌شود.

تجری ادامه داد: هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی که ۶۰۰ نفر گلستانی هستند با هفت هزار قلم محصول صنایع دستی در این سامانه ثبت نام و محصولات خود را بارگزاری کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اجرای موسیقی سنتی و آئینی اقوام کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود که اجرای زنده بدون حضور تماشاگران در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: سه وبینار آموزشی برای این جشنواره در نظر گرفته شده که موضوعات آن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به اهداف چهاردهمین دوره جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین، گفت: معرفی آداب و رسوم روستاهای هدف گردشگری یکی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

تجری خاطرنشان کرد: ۲۰ گروه موسیقی سنتی و آئینی از اقوام مختلف کشور و استان گلستان در این برنامه اجرا خواهند داشت، همچنین نظرسنجی و مشورت با مخاطبان در قالب یک سامانه طراحی شده است.

وی ادامه داد: در جشنواره‌های آینده معرفی بازی‌های بومی محلی در اولویت است و امیدواریم شرایط به نحوی باشد که این برنامه‌ها طی سال‌های آینده به صورت حضوری برگزار شود.

انتهای پیام/

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=10649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.