تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
3

بازهم سوء استفاده صدا و سیما و بازهم نقص حقوق مولف

  • کد خبر : 24483
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۵:۰۰
بازهم سوء استفاده صدا و سیما و بازهم نقص حقوق مولف
چند سالیست که در صدا و سیما برخی از برنامه‌ها به بهانه‌ی اجراهای طنز و سرگرم کننده به وسیله‌ی عروسک‌های پاپت یا حتی افراد طنز پرداز اقدام به بازخوانی قطعات موسیقی از خواننده‌های معروف می‌کنند و این کار گاهی اوقات با شعر و اجرای خوب و گاهی هم با شعر و اجرای ضعیف شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شنو؛ چند سالیست که در صدا و سیما برخی از برنامه‌ها به بهانه‌ی اجراهای طنز و سرگرم کننده به وسیله‌ی عروسک‌های پاپت یا حتی افراد طنز پرداز اقدام به بازخوانی قطعات موسیقی از خواننده‌های معروف می‌کنند و این کار گاهی اوقات با شعر و اجرای خوب و گاهی هم با شعر و اجرای ضعیف شکل می‌گیرد.

در روزها‌ی اخیر نیز در برنامه‌ی دورهمی عروسک پاپِتی که شبیه سازی جواد خیابانی بوده اقدام به بازخوانی ترانه‌ی اخماتو واکن بهنام بانی کرده است.

آنچه حائز اهمیت است، اجرای بدشکل و خارج از ریتم اثر نیست؛ رعایت نکردن حقوق تولید کننده‌ی اثر است.

طبق قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان هر گونه تغییر و تحریف در آثار هنری بدون اجا‌زه‌ی پدیدآورنده ممنوع است؛ اما متاسفانه سالهاست که عدم رعایت حقوق هنرمندان به خصوص در حوزه‌ی موسیقی باعث شده رسانه‌ی پر مخاطبی هم‌ چون صدا و سیما دست به تغییر و تحریف آثار این چنینی بدون کسب اجازه یا پرداخت حق کپی رایت به صاحب اثر نماید.

اگر صدا و سیما به عنوان یک سازمان دولتی اهتمام به رعایت حقوق هنرمندان و حق کپی رایت آثارشان نداشته باشد؛ چطور می‌شود توقع داشت چرخه‌ی بی توقف انتشار غیر قانونی و فیلم و موسیقی متوقف شود؟

کاش مسئولین این سازمان متوجه تاثیر رفتارشان بشوند که چگونه عدم رعایت حقوق هنرمندان می‌تواند تبدیل به فرهنگ غلط جامعه بشود، تا جایی که مردم حاضر باشند تمام تولیدات را بدون پرداخت حقوق هنرمند صرفاً دانلود نمایند.

انتهای پیام/

4.6/5 - (14 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=24483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.