تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
15

«علی قمصری» به بندر‌ عباس رسید

  • کد خبر : 20058
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
«علی قمصری» به بندر‌ عباس رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، قطار پروژه تار ایرانی به بندر‌ عباس رسید. چندی ‌پیش “علی قمصری” با انتشار ‌پستی در صفحه‌ی مجازی خود خبر از ضبط یک همکاری با هنرمندان جنوب ایران در بندر‌ عباس خبر داد . او نوشت: تار ایرانی ۴۶ ( بندر‌ عباس) قطعه ی لبخند اثر ابراهیم منصفی ابراهیم منصفی […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، قطار پروژه تار ایرانی به بندر‌ عباس رسید. چندی ‌پیش “علی قمصری” با انتشار ‌پستی در صفحه‌ی مجازی خود خبر از ضبط یک همکاری با هنرمندان جنوب ایران در بندر‌ عباس خبر داد .

او نوشت:

تار ایرانی ۴۶ ( بندر‌ عباس) قطعه ی لبخند اثر ابراهیم منصفی

ابراهیم منصفی یا رامی هرمزگان ، هنرمندی چندبعدی و ژرف اندیش بود که در حیات خود ، قدرش دانسته نشد. شاید اگر منصفی در زمانه ای قدرشناس می زیست اینهمه حسرت و درد را نمی توانست در لباس شعر و موسیقی در هم ببافد. در طول زندگی ، معیشت ، روحش را می خراشید و عشق نافرجام و ازدست دادن فرزندش به عمق غمی در نهادش افزود که آهش را حتی در دل شادترین ملودی هایش می توان دریافت. او را نیمای هرمزگان نامیدند چون علاوه بر اینکه آغازگر شعر نوین فارسی در هرمزگان بود ، در موسیقی با اشراف به موسیقی فلامنکو اسپانیا ، هند و وفاداری به هنر خطه ی جنوب ، سبکی تازه خلق کرد.

بسیاری از ترانه هایِ منصفی، با گویش بندری سروده شده اند و همین امر، یعنی حفظ گویش بومی در نگاشتن شعرها، هویت او را متمایز می کند. در شعر و موسیقی و داستان نویسی و فیلمنامه نویسی و بازیگری و صورتگری استاد بود. خودکشی ابرام بندر‌ ، زیر خاک رفتنش نبود ، پرواز هنرش بود که امروز طنین آن را حتی در موفق شدن آلبوم‌های هنرمندانی مانند جناب سهیل نفیسی می بینیم. در این اجرا ، ترانه ی «لبخند» را انتخاب کردم که برخلاف بیشتر ترانه هایش فضایی شاد و امیدبخش دارد. در این اجرا به همراه استاد محمدمحترم پناه که نوازنده ی همراه منصفی بوده اند و گروه محترمشان نواختم. امیدوارم عزیزان هرمزگانی مرا به خاطر کاستی ها در ادای درست کلمات شیرینشان ببخشند. 

او چندی پیش‌تر هم اکارهایی با همکاری هنرمندان جنوبی درفضای مجازی منتشر کرده بود که با استقبال مردم رو‌به‌رو شده بود. در این همکاری به نواختن تار ایرانی در فضاهای سنتی و فرهنگی جنوبی مشغول هستند،علی قمصری در اینباره می‌گوید:ابتدا سفرم را از قشم آغاز کردم،این کار با تمام سختی‌های خود با معجزه‌ی عشق و لبخند به نتیجه‌ای قابل قبول رسید.

انتهای پیام/

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=20058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.