تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
7

نشست موسیقایی «همراه خاطره‌ها» با حضور «مجید انتظامی»

  • کد خبر : 22819
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
نشست موسیقایی «همراه خاطره‌ها» با حضور «مجید انتظامی»
نشست رسانه‌ای رویداد موسیقایی «همراه خاطره‌ها» با حضور مجید انتظامی و نصیرحیدریان در تالار وحدت تهران برگزار شد. این برنامه دربرگیرنده‌ی اجرای برگزیده‌ای از آثار مجید انتظامی چون موسیقی متن فیلم‌های کانی مانگا، جایی برای زندگی، مردان آنجلس، شیخ بهایی و ... است که در قالب ارکستر سازهای زهی ایرانی و کلاسیک به اجرا در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری شنو، نشست رسانه‌ای رویداد موسیقایی «همراه خاطره‌ها» با حضور مجید انتظامی و نصیرحیدریان در تالار وحدت تهران برگزار شد. این برنامه دربرگیرنده‌ی اجرای برگزیده‌ای از آثار مجید انتظامی چون موسیقی متن فیلم‌های کانی مانگا، جایی برای زندگی، مردان آنجلس، شیخ بهایی و … است که در قالب ارکستر سازهای زهی ایرانی و کلاسیک به اجرا در می‌آید.

در ابتدای این نشست خبری «مجید انتظامی» گفت: «قرار بر این است کنسرتی را در هفته‌ی دفاع مقدس برگزار کنیم. در این کنسرت آقای «نصیر حیدریان» که زحمت زیادی برای آن کشیده کار آماده سازی ارکستر را به عهده دارد و پس از انجام مراحل آماده سازی، آن را تحویل بنده می‌دهد. برنامه‌ای که برای کنسرت آماده کردیم گزیده‌ای از بالای ۲۰۰ ساعت موسیقی‌هایی است که برای آثار جنگی نوشته‌ام. البته قرار بر این است که دو قطعه دیگر نیز با همراهی خواننده اجرا شود.»

انتظامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: «حدود ۱۰ سال بود که در حوزه اجرای موسیقی، غیبت داشتم چون واقعاً شرایط آماده نبود تا من در این عرصه حضور داشته باشم اما در این سال‌ها شرایطی فراهم شده که بنده دوباره تجربه حضور در این کنسرت‌ها را داشته باشیم. البته بنا بود ما برای اجرای چنین برنامه‌ای از ارکستر سمفونیک تهران استفاده کنیم؛ اما چون برای تمرین با این ارکستر وقت کم بود، بنابراین با مجموعه ارکستر ملی ایران فعالیت خود را ادامه می‌دهیم که در این راه نصیر حیدریان همراه من خواهد بود.»

این آهنگساز شناخته شده در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر کم اقبالی آهنگسازان برای ساخت آثار انقلابی و دفاع مقدس گفت: «من به دوران دفاع مقدس باور دارم و با همه لحظات آن زندگی کرده‌ام به همین جهت با تمام وجودم دست به خلق کارهای مرتبط با دفاع مقدس زدم. من عاشق بودم و خودم را همیشه در جبهه حس می‌کردم. اصلاً هم فکر نمی‌کردم وقتی چنین کارهایی را انجام می‌دهم مردم این کارها را دوست داشته باشند؛ اما بسیار خوشحالم که مردم توانستند با چنین آثاری ارتباط بگیرند. نوشتن آثاری که من برای موسیقی‌های دفاع مقدس کار می‌کردم، ماه‌ها طول می‌کشید و تا وقتی به مرحله اجرا می‌رسید بارها و بارها تغییر می‌کرد، بنابراین همواره کوشش کرده‌ام که شرایطی فراهم شود که موسیقی خوب و با کیفیتی پیش روی مخاطبان قرار گیرد. موسیقی‌هایی که اصلاً هدفشان اجرای موسیقی صرف نیست. من همواره فانتزی‌هایی برای خودم داشتم که دوست دارم در دل مخاطب بیشتر بنشیند.»

انتظامی درباره ویژگی‌های کنسرت پیش رو اظهار کرد: «این کنسرت اثری در حال و هوای موسیقی کلاسیک خواهد بود که سعی کردیم به آن حال و هوای ایرانی دهیم و بسیار امیدوارم که به خوبی در معرض گوش شنیداری مخاطبان قرار گیرد. چرا که در این عرصه ما عناصری چون صدابرداری داریم که باید با دقت بیشتری صورت پذیرد.»

این آهنگساز درباره نحوه حضورش در ارکسترهای دولتی و اینکه چرا در این عرصه حاضر به پذیرش سمت نیست، گفت: تا آنجا که بنده اطلاع دارم گویا قرار است آقای نصیر حیدریان به عنوان مدیر هنری و رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران معرفی شوند. درباره خودم هم باید بگویم که من اصلاً از کار اداری خوشم نمی‌آید ولی به اصرار نصیر حیدریان هم قبول کردم تا به عنوان عضو شورای هنری ارکسترهای دولتی حضور داشته باشم. البته ایده‌های زیادی دارم ولی هنوز هیچ چیزی مشخص نیست باید دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

انتظامی افزود: «اکنون در ارکسترهای دولتی ما دیگر شاهد حضور کمتری از نوازندگان مطرح کشورمان هستیم. اما این را می‌دانم اکنون هنرمندان مستعدی در این ارکسترها حضور دارند که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و می‌توانند شرایط بسیار خوبی را برای این ارکسترها فراهم کنند. به هر حال مسیر موسیقی در کشورمان رو به روشنی است که امیدوارم بتواند سر منشا اتفاقات خوبی باشد. من هم با انگیزه‌ها با ۷۵ سال سن وارد این عرصه شدم و تا آنجا که بتوانم کمکی می‌کنم.»

نصیر حیدریان رهبر ارکستر هم در این نشست توضیح داد: «همان طور که آقای انتظامی اشاره کرد به نتیجه رسیدیم که با ارکستر ملی این کنسرت را برگزار کنیم. البته دوستی بنده با آقای انتظامی به سال‌های دور بازمی‌گردد و من بسیار خوشحالم که در این اجراها همراه او هستم. این اجرا از جمله برنامه‌های سنگین و پرحجمی است که برای روی صحنه رفتن نیازمند تمرین‌های فراوانی است. البته ما از هفتم شهریور مرحله نهایی تمرین‌ها را آغاز می‌کنیم اما پیش از آن قرار بر این است که مراحل آماده سازی آغاز شود تا ما بتوانیم شرایط بهتری را برای اجرا فراهم کنیم.»

وی ادامه داد: آنچه در برخی از قطعات این کنسرت پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرند اجرای آن‌ها به صورت کامل است که یکی از این کارهای مربوط به سمفونی خرمشهر خواهد بود و ما برای اولین بار آنها را به صورت کامل اجرا می‌کنیم.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=22819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.