تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
12

آلبومی با هدف آشنایی کودکان با دستگاه‌های موسیقی ایرانی

  • کد خبر : 22178
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
آلبومی با هدف آشنایی کودکان با دستگاه‌های موسیقی ایرانی
«بابک رجبی» از هنرمندان موسیقی در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود آلبوم «سرزمین آواز» را در قالب یک مجموعه آموزشی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با دستگاه‌های موسیقی ایرانی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شنو، «بابک رجبی» از هنرمندان موسیقی در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود آلبوم «سرزمین آواز» را در قالب یک مجموعه آموزشی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با دستگاه‌های موسیقی ایرانی منتشر کرد.

آلبوم «سرزمین آواز»

آلبوم «سرزمین آواز» عنوان یکی از تازه‌ترین آلبوم‌های منتشر شده در بازار موسیقی است که با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با دستگاه‌های موسیقی ایرانی توسط بابک رجبی منتشر شده است.

«قصه شور»، «قصه ماهور»، «قصه نوا»، «قصه همایون»، «قصه سه گاه»، «قصه چهارگاه» و «قصه راست پنجگاه» عنوان قطعات آلبوم سرزمین آواز است.

بابک رجبی در توضیح این آلبوم نوشته است:

“آلبوم سرزمین آواز با هدف آشنایی با ردیف موسیقی ایرانی و با استفاده از هفت قصه موزیکال در هفت دستگاه اصلی ساخته شده است.

در این اثر گوشه‌های اصلی که به صورت بالا رونده و با تغییرات نت شاهد به وجود می‌آیند، موسیقی تشکیل دهنده قصه‌ها هستند. در هر قصه اکثر گوشه‌ها را ابتدا به صورت آوازی با ریتم آزاد و سپس به صورت ترانه ضرباهنگ می‌شنویم.

شخصیت اصلی هفت قصه به نام «آچاکاتورا» به دستگاه‌های مختلف می‌رود و گوشه‌ها را مکاشفه می‌کند. «آچاکاتورا» در زبان ایتالیایی نت زینتی است که در ابتدای نت اصلی قرار می‌گیرد، ولی فاقد ارزش زمانی است.

من در دوران دانشجویی در دانشگاه استراسبورگ فرانسه همیشه به این فکر بودم که چگونه می‌توان از شیوه‌های آموزشی برای موسیقی سنتی ایران استفاده کرد.

حالا که در همین دانشگاه تدریس می‌کنم خوشحالم که این آرزو جامه عمل پوشیده و در مقابل ما است. در این مسیر از زهرا حق‌جویی برای نوشتن ترانه‌ها و داریوش طلایی برای ترغیب و حمایت بنده سپاسگزارم.”

بیوگرافی «بابک رجبی»

«بابک رجبی» زاده “۱۴ شهریور ۱۳۶۱ در اصفهان” موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و نوازنده و خواننده ایرانی می‌باشد. ساز اصلی بابک رجبی”تار” است و افزون بر آن سه تار و یوکوله له نیز می‌نوازد. او در ایران سرپرست و آهنگساز گروه نوژان بود و در فرانسه با گروه‌های گوناگون چون اسپرسان و اینکریدبل مکتوب به اجرای برنامه می‌پردازد. هم اکنون مربی موسیقی کودک در مدرسه پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه است.

او در زمینه آهنگسازی برای فیلم نیز فعالیت داشته‌است و با کارگردانانی مثل امرالله احمدجو و سروش صحت کار کرده‌است.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=22178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.