تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
11

انتصاب وزیر فرهنگ به عنوان ریاست شورای هنر

  • کد خبر : 20821
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۵۹
انتصاب وزیر فرهنگ به عنوان ریاست شورای هنر

به گزارش خبرگزاری شنو، اولین جلسه‌ی شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم با حضور تعدادی از اعضای هیأت وزیران، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. این در حالی است که با دستور این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اکثریت آرا به عنوان ریاست شورای […]

به گزارش خبرگزاری شنو، اولین جلسه‌ی شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم با حضور تعدادی از اعضای هیأت وزیران، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. این در حالی است که با دستور این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اکثریت آرا به عنوان ریاست شورای هنر انتخاب شد.

سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه ضمن تبریک ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) و ولادت امام صادق (ع) گفت: «دیروز از محضر مقام معظم رهبری مثل همیشه حکمت‌های بسیاری را دریافت کردیم. رهبری حکیم انقلاب درباره جهان اسلام و امت اسلامی دو نکته را برجسته کردند که بسیار مهم بود. نکته اول نگاه جامعه‌نگری به اسلام بود. دین اسلام دچار التقاط های بسیاری شده. اختلال در ارایه اسلام و فهم اسلام و غرض ورزی ها نسبت به فهم دین اسلام، منشاء مشکلات بسیاری شده است. در روایات آمده است زمانی که حضرت مهدی (عج الله) بیایند، اسلامی معرفی می کنند که برای همه جهانیان جدید است. جدید بودن دین اسلام از باب نوآوری حضرت مهدی (عج الله) نیست، بلکه آنقدر اسلام در مسیر تک نگاری ها و تک بعدی ها منحرف شده که اسلام استقرار یافته را در سطح جهانی دارای ابهامات بسیاری کرده است.»

وی افزود: «حکیم فرزانه انقلاب فرمودند: «متفکرین اسلامی در جمهوری اسلامی ایران، به تبیین و بیان دین اسلام بپردازند.» به هر حال یک وظیفه سنگینی بر دوش ما در حوزه فرهنگ است و باید بتوانیم در مسیر تبیین جامعیت اسلام قرار بگیریم. خصوصاً جهان غرب در سکولاریزه کردن دین و اسلام آنقدر به پیش رفته اند که دین را از مسیر زندگی خارج کرده اند. در ابتدا سخن از جدایی دین از سیاست بود اما بعدها دین را از نهاد علم دور کردند.»

با هم افزایی والا به استقرار تمدن نوین اسلامی می رسیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: «نکته دوم مقام معظم رهبری وحدت جهان اسلام و ارزش این وحدت برای هم افزایی جهان اسلام در شکل گیری تمدن نوین اسلامی بود. حکیم فرزانه انقلاب فرمودند وحدت یک هم افزایی بین جهان اسلام است. در حقیقت در سطح ملی هم به این هم افزایی نیازمندیم. هم افزایی مستلزم نگاهی بلند و هم فکری در کارها با نیتی خالص برای خداوند متعال است. نکته ای که در سخنان رهبری حائز اهمیت بود، ایشان بحث تمدن نوین اسلامی را نه در مقیاس ملی بلکه در مقیاس جهانی مطرح می کنند. حکیم فرزانه انقلاب اسلامی معتقدند بدون وحدت در جهان اسلام، تمدن نوین اسلامی مستقر نمی شود. بنابراین به هم افزایی والایی نیازمندیم تا استقرار تمدن نوین اسلامی حاصل شود.»

وی ضمن اشاره به تاریخچه ۲۴ ساله شورای هنر در شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: «این شورا یکی از شوراهای تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی است که مصوبات مهمی در آن بوده است. درحقیقت مصوبه ۴۱۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوم دی ۱۳۷۶ منشاء تاسیس شورای هنر شده است. در سال ۱۳۸۸ توقفی در کار شورای هنر صورت گرفت که این شورا تبدیل به کمیسیون هنر شد. در این سال ها دکتر ایمانی کمیسیون هنر را برعهده گرفتند. علی رغم اینکه اختیارات کمیسیون محدود بود، مجموعه ای از دستورات را در کمیسیون هنر طرح کردند. در همان سال ۸۸ توافق شد بود که ریاست شورا بصورت دوره ای بر عهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.»

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=20821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.