تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
10

پیشکسوت موسیقی بختیاری «علی فتحی پور» درگذشت

  • کد خبر : 21577
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
پیشکسوت موسیقی بختیاری «علی فتحی پور» درگذشت
«یوسف قناتی» "فیلمساز" که چندی پیش فیلم مستندی از «درویش‌علی فتحی‌پور» را تولید کرده در گفت و گو خود ضمن اعلام خبر درگذشت این استاد موسیقی گفت: متاسفانه درویش علی فتحی‌پور باسابقه‌ترین نوازنده کرنا بختیاری متولد شهر مسجد سلیمان در آستانه یک قرن زیستن روز شنبه ششم آذرماه بر اثر بیماری ریوی دار فانی در شهر اهواز را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری شنو، «یوسف قناتی» “فیلمساز” که چندی پیش فیلم مستندی از «درویش‌علی فتحی‌پور» را تولید کرده در گفت و گو خود ضمن اعلام خبر درگذشت این استاد موسیقی گفت: متاسفانه درویش علی فتحی‌پور باسابقه‌ترین نوازنده کرنا بختیاری متولد شهر مسجد سلیمان در آستانه یک قرن زیستن روز شنبه ششم آذرماه بر اثر بیماری ریوی دار فانی در شهر اهواز را وداع گفت.

وی در متنی برای درگذشت این هنرمند نوشته است: از شنیدن خبر هجرانت بسیار دلگیر شدم، خیلی وقت بود که می‌خواستم به دیدارت بیایم. قرار بود که باهم سفری را به زادگاهت مسجدسلیمان داشته باشیم، اما افسوس که اجل مهلتت نداد. تو با تمام همکارانت فرق داشتی، چهره جذاب و نوای سازت چنان من را مجذوب کرد که باعث شد تمام سختی‌ها و کاستی‌ها را به جان بخرم تا بتوانم تصویر خوبی را از تو و سازت به ثبت برسانم. به تازگی فرید دغاغله تدوین گر سینما هم که در پروژه مستند درویش با او همکاری داشتم، جویای احوالت شد.

بیوگرافی درویش فتحی پور

درویش فتحی‌پور نوازنده پیشکسوت موسیقی اصیل بختیاری بود که از سن هفت سالگی موسیقی را نزد پدرش آموخته بود. او نوازنده‌ای بسیار متبحر بود که در تاریخ این سرزمین ریشه داشت. درویش در جریان برگزاری رویدادهای مرتبط با پیروزی انقلاب اسلامی، ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، ساخت سد دز و چندین رویداد دیگر به اجرای موسیقی پرداخته بود. او کوله باری از تجربه و زیستن بود و نوای سازش همیشه روشنی بخش مراسم بختیاری. درویش میراث موسیقی‌ای را که سینه به سینه به او رسیده بود، حفظ کرد و به فرزندانش نیز آموخت.»

خبرگزاری شنو برای این هنرمند فقید آرزوی روانی آرام و برای خانواده محترم ایشان آرزوی صبر دارد.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=21577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.