تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
13

اختتامیه جشنواره مجازی موسیقی رفسنجان

  • کد خبر : 21697
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
اختتامیه جشنواره مجازی موسیقی رفسنجان
مراسم اختتامیه اولین دوره جشنواره مجازی موسیقی و نواهای آئینی، مذهبی شهرستان رفسنجان  18 آذر ماه در محل تالار فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شنو، مراسم اختتامیه اولین دوره جشنواره مجازی موسیقی و نواهای آئینی، مذهبی شهرستان رفسنجان  ۱۸ آذر ماه در محل تالار فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان برگزار شد.

نماینده مردم رفسنجان در این مراسم با تبریک میلاد حضرت زینب (س) اظهار کرد: زمانی که توانمندی‌ها و ظرفیت زیبای هنر را در شهر می‌بینیم، به آن افتخار می‌کنیم. متأسفانه در گستردگی و توسعه جوامع توجه به هنر نادیده گرفته می‌شود. بعضی از ظرفیت‌های هنری‌ دیده نمی‌شوند در حالی که این گروه‌های ارزشمند نباید فراموش شوند.

حجت‌الاسلام حسین جلالی افزود: خاصیت و طبیعت هنر زیبایی‌ است و رسوخ و پیام‌رسانی که هنر چه در قالب شعر، نمایش، فیلم … و دارد، ده‌ها سخنرانی نمی‌تواند آن کار را انجام دهد. مسئولان شهر باید هنرمندان را حمایت کنند، ما هم کمک می‌کنیم.

وی یادآور شد:  ۱۸ دی روز رفسنجان نامیده شده است که به همین مناسبت نمایشگاه «رفسنجان در یک نگاه» برپا خواهد شد و طی یک هفته این نمایشگاه دایر است و در هفته رفسنجان تیم ۲۰ نفره متشکل از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، تعدادی از وزرا و معاونان و معاون پارلمانی رئیس جمهور به رفسنجان سفر می‌کنند و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

شرکت ۱۲۰ نفر در نخستین جشنواره موسیقی و نواهای آئینی

دبیر جشنواره مجازی موسیقی و نواهای آئینی، مذهبی شهرستان رفسنجان نیز با اشاره به اینکه پیشینه جشنواره‌ها به سال ۸۷ برمی‌گردد، گفت: سال ۸۹ جشنواره استانی مدنظر بود و طی سال ۹۰ و ۹۱ جشنواره را به‌صورت استانی برگزار کردیم و سال  ۹۳ رفسنجان در شهرستان‌های مختلف جشنواره را برگزار کرد که نشان از ظرفیت فعالیت‌های هنری این شهرستان دارد.

سعید مشرف‌شاه تصریح کرد: هدف از برگزاری جشنواره ارزش‌گذاری به کارهای فاخر است، نه هنری که بر پایه جذب مخاطب باشد. این یک مسئولیت است برای کسانی که کارهنری انجام می‌دهند و هم برای مسؤولان، چراکه کار هنری فاخر می‌تواند تاثیرگذار باشد. اگر حمایت شود می‌تواند تاثیرات مثبت در مسیر رو به جلوی یک منطقه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هنرمند باید به‌دنبال علم هنر باشد تا بتواند ازجایگاه هنر دفاع کند و ارزشمندی آن هنر را ارائه کند و مسؤولان به دور از  چالش‌ها و تفکرات شخصی باید مراقب باشند با دانش کافی ارزش‌گذاری و انتخاب  صورت بگیرد و بدانند با تکیه به چه اشخاصی می‌توانند بعد هنری را پیش ببرند.

مشرف شاه با بیان اینکه جشنواره مجازی بدون حضور تماشاگر برگزار شد و در این جشنواره ۱۲۰ شرکت کننده در قالب ۱۲ گروه و تکنواز شرکت داشتند، اضافه کرد: جشنواره دارای بعد موسیقایی و آواهای آیینی و مذهبی بود و علاوه بر  داوران، بخش مردمی هم امتیاز دادند.

وی خاطرنشان کرد: برخی نمرات امتیازی نیز توسط مردم داده شد و اجراهای اینستاگرامی تقریباً ۵۰ هزار بیننده داشت که رای دادند که این یکی از کارهای متفاوتی بود که در جشنواره ها اجرا  شد.

مشرف شاه تاکید کرد: جشنواره ای در کشور نداشته ایم که چند بعد را در بربگیرد. جشنواره ای که بعد موسیقایی، آواهای آئینی و مذهبی را داشته باشد. علاوه بر داور متخصص، بخش مردمی نیز امتیاز داده شده است.

دبیر جشنواره مجازی موسیقی و نواهای آئینی، مذهبی شهرستان رفسنجان در پایان از همراهی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد. او گفت: امیدواریم این موسیقی بصورت گسترده تر با کمک هنرمندان دنبال شود. از جمله آقای ابوالهادی مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه که از هنرمندانی هستند که هوشیارانه موضوعات را رصد می کنند و دیدگاه هنرمندانه دارند.

موسیقی و نواهای آیینی مذهبی اصالت ایرانی دارد

مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: خوشحالیم در حوزه موسیقی این اتفاق افتاد. به‌طور خاص توجه به نواهای آیینی و مذهبی که جای آن خالی بود، این جشنواره برگزار شد.

روح‌الله ابوالهادی افزود: امیدواریم این جشنواره به طور مداوم ادامه داشته باشد. توجه به موسیقی و نواهای آیینی مذهبی شکل بگیرد.  نیاز است در هر هنری توجه به مسائل فرهنگی که مختص خودمان است و هیچ جای دیگر دنیا نیست، صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر در این حوزه‌ها بتوانیم قدرتمند شویم در جهان می‌توانیم حرف برای گفتن داشته باشیم. از فرهنگ خودمان موسیقی در دنیای هنر تولید کنیم و در حوزه موسیقی و نواها حرف برای گفتن داشته باشیم.

در این مراسم حجت الاسلام دکتر جلالی نماینده مردم رفسنجان  در مجلس شورای اسلامی، روح الله ابوالهادی مدیر روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، بهرامشاهی مدیر منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان حضور داشتند.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=21697

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.