تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
13

سخنان جنجالی رهبر ارکستر

  • کد خبر : 21052
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
سخنان جنجالی رهبر ارکستر
علی رهبری در حاشیه‌ی کنسرت خود در ترکیه در یک پیغام ویدیویی از نقش مخرب «هوشنگ کامکار» در شورای هنری ارکستر انتقاد کرد. این انتقاد در حالی صورت گرفته که کامکار مدت‌هاست از شورای هنری ارکستر استعفا داده و در تمام این سال‌ها، یک بار قطعاتی از او اجرا شده است. رهبری همچنین از ارسلان کامکار نام برد و گفت که اینها به آینده ارکستر هیچ علاقه‌ای ندارند.ارسلان کامکار سال‌ها مایستر ارکستر سمفونیک بوده و در دوره رهبریِ علی رهبری نیز از اعضای محبوب او در ارکستر به شمار می‌رفت. علی رهبری هنرمند شناخته‌شده موسیقی ایران در این سال‌ها بارها اظهار نظرهای جنجالی علیه دیگران داشته است.

به گزارش خبرگزاری شنو، علی رهبری در حاشیه‌ی کنسرت خود در ترکیه در یک پیغام ویدیویی از نقش مخرب «هوشنگ کامکار» در شورای هنری ارکستر انتقاد کرد.

این انتقاد در حالی صورت گرفته که کامکار مدت‌هاست از شورای هنری ارکستر استعفا داده و در تمام این سال‌ها، یک بار قطعاتی از او اجرا شده است. رهبری همچنین از ارسلان کامکار نام برد و گفت که اینها به آینده ارکستر هیچ علاقه‌ای ندارند.ارسلان کامکار سال‌ها مایستر ارکستر سمفونیک بوده و در دوره رهبریِ علی رهبری نیز از اعضای محبوب او در ارکستر به شمار می‌رفت.

علی رهبری (زاده۵خرداد ۱۳۲۷در تهران)، موسیقی‌دان و رهبر ارکستر ایرانی است. او که در اتریش با نام الکساندر مشهور است، با رهبری بیش از ۱۲۰ ارکستر مطرح دنیا و ضبط حدود۲۵۰ آلبوم اثر موسیقی کلاسیک جهانی با مهم‌ترین ارکسترها و اپراهای دنیا یکی از مطرح‌ترین چهره‌های موسیقی ایران است.۲۴ ساله بود که به دعوت مهرداد پهلبد وزیر وقت فرهنگ و هنر به ایران بازگشت و به عنوان جایگزین مصطفی پورتراب به مدیریت هنرستان عالی موسیقی و کنسرواتوار ایران رسید. وی در این مدت توانست ارکستر هنرجویان هنرستان و پس از آن ارکستر سمفونیک جوانان را تشکیل دهد ولی پس از ۳ سال و با اعتراض به وضع موجود و با انتقاد از شیوه مدیریت اداره وزارت فرهنگ و هنر که به زعم وی بی‌توجهی مسئولان به مسائل پایه‌ای موسیقی و پرداختن به ظواهر بود، استعفاء و ایران را ترک کرد.

هوشنگ کامکار در سال ۱۳۲۵ در سنندج به دنیا آمد. موسیقی را نزد پدرش استاد حسن کامکار آموخت و مدت۲سال در هنرستان عالی موسیقی تهران به تحصیل موسیقی پرداخت. در سال ۱۳۵۴به اخذ درجه کارشناسی در رشته آهنگسازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران نایل آمد و سپس در کنسرواتوار سانتاچی چیلییای رم به تحصیل کنترپوان و فوگ پرداخت و درجه کارشناسی موسیقی را در ایالات متحده آمریکا از دانشکده سانفرانسیسکو دریافت کرد. او به مدت ۱۰ سال در دانشگاه هنر به تدریس موسیقی پرداخت و مدیریت گروه موسیقی این دانشگاه را به مدت ۶سال (از سال ۱۳۷۲ تا سال ۱۳۷۸) عهده‌دار بود.  وی سرپرستی گروه موسیقی کامکارها را برعهده دارد. هوشنگ کامکار ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ در دهمین همایش شعر و موسیقی کانون ادبی زمستان مورد تجلیل قرار گرفت.

هوشنگ کامکار/ خبرگزاری شنو

انتهای پیام/

 

 

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=21052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.