تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
15

آشنایی با ساز سبزیجات

  • کد خبر : 21104
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
آشنایی با ساز سبزیجات
یک گروه نوازنده اتریشی برای بازی با سبزیجات یا در واقع موزیک نواختن با سبزیجات معروف شده است. این گروه به نام « ارکستر سبزیجات وین » پیش از اجرای هر برنامه سازهای خود را با استفاده از سبزیجات تازه درست می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، یک گروه نوازنده اتریشی برای بازی با سبزیجات یا در واقع موزیک نواختن با سبزیجات معروف شده است. این گروه به نام « ارکستر سبزیجات وین » پیش از اجرای هر برنامه ساز مورد نیاز خود را با استفاده از سبزیجات تازه درست می کند.

فلوت هایی که در این ارکستر اتریشی نواخته می شود از هویج، ویولن ها از تره فرنگی و بانجوها از کدو حلوایی ساخته شده است. اعضای این ارکستر یاد گرفته اند که چگونه یک سبزی ساده را به یک ساز تبدیل کنند. آنها نزدیک به ده سال است سازهایی را تولید می کنند که قابل تجزیه است و بدون وارد کردن هر گونه آسیبی به محیط زیست به چرخه اکوسیستم باز می گردد.

اعضای ارکستر پیش از اجرای هر برنامه به بازار سبزیجات محلی می روند و مواد اولیه لازم برای ساخت انواع سازها را خریداری می کنند. بعد با خالی کردن درون برخی از آنها و ایجاد سوراخ در برخی دیگر، یک ساز متعارف اما از جنس سبزیجات را خلق می کنند.

البته با توجه به اینکه این گروه یازده نفره اتریشی هستند، در کنار آهنگ های جاز یا رقص، آهنگ های موتزارت را نیز می نوازند.این گروه در پایان اجرای هر برنامه با سبزیجاتی که « نواخته اند» سوپ درست می کنند و  به خورد تماشاچیان می دهند.
ارکستر سبزیجات وین در یک جشنواره موسیقی در شمال انگلستان برنامه اجرا شد.

 

ارکستر سبزیجات/ حبرگزاری شنو

 

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=21104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.