تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
2

پنج ماه سکوت، پنج ماه زیان

  • کد خبر : 24226
  • ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
پنج ماه سکوت، پنج ماه زیان
چند هفته‌ای از آرام گرفتن روند اعتراضات می‌گذرد اما هنوز هنرمندان حوزه‌ی موسیقی جرات برگشتن به روند عادی زندگی خود را ندارند چرا که با کوچک ترین تلاشی برای گذراندن زندگی، هتاکی‌ به اصطلاح معترضین به سویشان روانه می‌شود این در حالیست که با نگاهی گذرا به سایت‌های فروش بلیت خواهیم دید نه تنها تئاترهای کمدی تهران با استقبال مردم مواجه ‌شده بلکه به گفته‌ی شاهدان در برنامه کیش نیز چندیست بلیت شوهای خنده نایاب و کمیاب شده.

به گزارش خبرگزاری شنو؛ چند هفته‌ای از آرام گرفتن روند اعتراضات می‌گذرد اما هنوز هنرمندان حوزه‌ی موسیقی جرات برگشتن به روند عادی زندگی خود را ندارند چرا که با کوچک ترین تلاشی برای گذراندن زندگی، هتاکی‌ به اصطلاح معترضین به سویشان روانه می‌شود این در حالیست که با نگاهی گذرا به سایت‌های فروش بلیت خواهیم دید نه تنها تئاترهای کمدی تهران با استقبال مردم مواجه ‌شده بلکه به گفته‌ی شاهدان در برنامه کیش نیز چندیست بلیت شوهای خنده نایاب و کمیاب شده.

سکوت هنرمندان

بدیهیست که هنرمندان هم مثل تمامی اقشار جامعه برای گذراندن زندگی نیاز به کسب درآمد دارند. شروع کار و فعالیت‌ هم هیچ‌گاه به معنی معترض نبودن به وضع موجود نیست. اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد؛ وضعیت هنرمندان عرصه‌ی موسیقیست که مدتهاست به خاطر توهین‌ها و برخورد‌های غیرمنصفانه به اجبار تصمیم به گوشه نشینی گرفته‌اند.

از شروع گوشه نشینی هنرمندان موسیقی حدود پنج ماه می‌گذرد و حالا بعد از گذشت این زمان، فشار افکار عمومی بر این قشر باعث کوچک‌تر شدن سفره‌ی هنرمندان این حوزه در شرایط اقتصادی کنونی می‌شود. دور از انصاف است که به امور روزمره‌ی خود مشغول باشیم و برای گشتن چرخ زندگی تلاش کنیم. اما از کسانی که سالها برای ارتقای فرهنگمان تلاش کرده‌اند توقع گوشه نشینی و بیکار شدن داشته باشیم.

سکوت سازها و حنجره‌ها تنها زیان سنگینی به اقتصاد خانوادیشان وارد کرده و باعث گسستگی بین مردم و هنرمندان می‌شود.

حرف از عادی سازی زدن، مضحک و مسخره است؛ وقتی تمام صنعت‌های مرتبط با فضای مجازی در حال کسب درآمد هستند و با ادعا و هتاکی هنرمندان را مجبور به عذرخواهی از کارهای کرده و نکرده می‌کنند. در این روزها که جامعه نیاز بیشتری به شادی و همبستگی دارد.گوشه نشینی سازها کاری پرضرر و بی منفعت است که اگر چنین مطلبی اجرایی و سودآور است چرا فقط در حوزه‌ی موسیقی باید چنین اتفاقی بیوفتد؟ هنرمندان باقی عرصه‌ها قرار نیست سهمی از این اتفاقات ببرند؟

انتهای پیام/

5/5 - (4 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=24226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.