تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
12

کنسرت‌های نوروزی «همایون شجریان» خارج از ایران

  • کد خبر : 22014
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
کنسرت‌های نوروزی «همایون شجریان» خارج از ایران
«همایون شجریان» کنسرت‌های نوروزی خود را همراه با گروه «سیاوش»‌ در کشورهایی چون بلژیک، هلند و فرانسه برگزار خواهد کرد.این کنسرت‌ها ۱۹ مارس در بروکسل (بلژیک)، ۲۲ مارس لاهه (هلند) و ۲۶ مارس پاریس (فرانسه) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شنو، «همایون شجریان» کنسرت‌های نوروزی خود را همراه با گروه «سیاوش»‌ در کشورهایی چون بلژیک، هلند و فرانسه برگزار خواهد کرد..

گروه «سیاوش» به سرپرستی همایون شجریان از جمله مجموعه های شناخته شده موسیقی ایرانی طی سال های گذشته است که در سالهای آغازین دهه ۹۰ اجراها و برنامه های زنده زیادی را پیش روی مخاطبان قرار دادند که از آن جمله می توان به مجموعه کنسرت های «آیینه ها» به آهنگسازی کیخسرو و سهراب پورناظری اشاره کرد. کنسرت هایی که در زمان اجرای خود با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران و علاقه مندان مواجه شد.

هنوز از جزییات برگزاری این کنسرت ها، آهنگساز یا آهنگسازان، آثار انتخاب شده، نوازندگان و گروه اجرایی صحبتی به میان نیامده اما به نظر می آید فصل تازه فعالیت های گروه «سیاوش» قرار است با تغییرات زیادی پیش روی مخاطبان قرار گیرد.

همایون شجریان شهریور سال ۱۳۹۱ بود که پس از تشکیل این مجموعه موسیقایی گفته بود: همیشه دوست داشتم گروهی مثل گروه «آوا» که پدرم آن را تاسیس کرده بودند، پی‌ریزی کنم و این گروه جایی باشد تا آثار هر آهنگسازی در آن اجرا شده و نوازندگان مختلف در آن هنرنمایی کنند. من هم نام این گروه را «سیاوش» گذاشتم و فعالیتم را با این گروه آغاز می‌کنم.

زمان برگزاری

این کنسرت‌ها ۱۹ مارس در بروکسل (بلژیک)، ۲۲ مارس لاهه (هلند) و ۲۶ مارس پاریس (فرانسه) برگزار خواهد شد.

بیوگرافی «همایون شجریان»

همایون شجریان در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران در خانواده‌ای اهل موسیقی متولد شد. وی فرزند محمدرضا شجریان است. همایون شجریان برادر کوچک مژگان شجریان است. او در سال ۱۳۷۵ با گیتا خوانساری ازدواج کرد که حاصل این ازدواج فرزندی به نام یاسمین است.همایون از کودکی به موسیقی علاقه‌مند بود. تا آنکه با راهنمایی پدرش برای فراگیری تکنیک و شناخت ریتم زیر نظر ناصر فرهنگ‌فر آموزش دید. او همچنین مدتی آموختن موسیقی را زیر نظر جمشید محبی ادامه داد. او به همراه خواهرانش آواز را از پدرشان آموختند. در همان زمان به هنرستان موسیقی رفت و کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد. همایون در خارج از هنرستان نیز ساز مورد نظرش را زیر نظر اردشیر کامکار فراگرفت و با تار و سنتور هم به صورت گوشی آشنا شد.

انتهای پیام/

5/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=22014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.