تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
12

راهیابی «حسین ولی نژاد» به جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

  • کد خبر : 21678
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
راهیابی «حسین ولی نژاد» به جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی
«حسین ولی نژاد» پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی به بیستمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی می رود تا روایتگـر میـراثی کهـن باشد.

به گزارش خبرگزاری شو، «حسین ولی نژاد» پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی به بیستمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی می رود تا روایتگـر میـراثی کهـن باشد.

ابوالحسن حیدری معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی در گفت و گو خود ، اظهارکرد:  «حسین ولی نژاد» هنرمند پیشکسوت شیروانی شانزدهم ماه جاری در بخش «قهوه خانه» به نقل موسیقیایی در تماشاخانه سنگلج می پردازد.

حیدری ادامه داد:«حسین ولی نژاد» با نقل باربد به همراه «پریسا سمین مهر» از تهران، در بخش نقالی از ساعت ۱۸:۳۰ تا۲۰ در تماشاخانه سنگلج در روز جمعه؛ نوزدهم ماه جاری به  هنرنمایی می پردازد.

وی با بیان اینکه بیستمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در بخش های تخت حوضی، شبیه خوانی، عروسک های سنتی، نقالی و روایت های ملی، معرکه ها، آیین ها و بازی های نمایشی، جوانه های نمایش ایرانی و هشتمین سمینار بین المللی نمایش های آیینی و سنتی برگزار می شود، افزود: بخش نقالی و روایت های ملی(یادواره زنده یاد مرشد ولی اهلل ترابی) به منظور عرضـه منتخبـی از آثـار حـوزه نقالـی و روایتگری و انـواع نقل های سـنتی شامل موسـیقایی، تصویـری، نمایشـی در دو بخش نگاه نو، الگوی کهن و اجراهای اساتید برگزار می شود.

حیدری  اظهارکرد: بخش اساتید نیز در راستای ثبـت تجـارب و حفاظـت از اشـکال سـنتی روایتگـری و بازسـازی میـراث کهـن فعـالان ایـن عرصـه بـه اجـرای اسـاتید و هنرمندان پیـشکسـوت اختصاص دارد.

زمان و مکان برگزاری

لازم به ذکر است، آثار میدانی بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در سه بخش خیمه‌شب بازی، شبیه‌خوانی و آیین‌ها و بازی‌ها از ۱۶ تا ۲۰ آذر در پهنه رودکی، تماشاخانه سنگلج، ایستگاه مترو تئاتر و ایستگاه مترو جهاد شهر اجرا خواهد شد. براساس این گزارش، آیین اختتامیه بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی ۲۱ آذر در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=21678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.