تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
14

«حسین ولی نژاد» دارای درجه یک هنری شد

  • کد خبر : 17839
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
«حسین ولی نژاد» دارای درجه یک هنری شد
   استاد «حسین ولی نژاد» نوازنده موسیقی مقامی خراسان شمالی موفق به کسب درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور شد.

به گزارش خبرگزاری شنو، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، با اعلام این خبر  گفت:  تاکنون ۳۱ نفر از هنرمندان  موفق به دریافت درجه هنری شدند که ۶ نفر از آن ها دارای درجه یک هنری است و استاد حسین ولی نژاد نیز به تازگی به جمع هنرمندان درجه یک استان پیوسته و ششمین آنهاست.

” ابوالحسن حیدری”  ادامه داد:  هنرمندانی که تاکنون موفق به اخذ درجه هنری شدند در  رشته های موسیقی، تئاتر و خوشنویسی فعالیت می کنند.
وی از  ارسال ۸ پرونده در رشته  موسیقی برای اخذ درجه هنری، خبر داد و افزود: مرحوم سهراب محمدی، استاد قلی پور، استاد حسین عزیزی، استاد حسن مداح نیا، استاد خان محمد آدینه پور و استاد حسین ولی نژاد در زمره هنرمندانی هستند که موفق به دریافت درجه یک هنری شدند.
بخشی حسین ولی نژاد در سال ۱۳۴۰ در شیروان استان خراسان شمالی متولد شدهاست.او از اساتید بزرگ نوازندگی دوتار و از مهمترین راویان فرهنگ موسیقایی شرق ایران-خراسان می‌باشد. دوتار را نزد پدرش وسلطان رضا،علی بخشی گل افروز،حاج حیدر کارگر،همراه بخشی گل افروز و داوود بخشی گیلانی آموخته است.
ولی نژاد به لهجه های رایج استان (ترکی، کردی، تاتی) به داستان سرایی، منقبت خوانی، نعت خوانی می پردازد.
کسب عنوان پدیده در جشنواره بین المللی بیت و حیران سال ۱۳۹۰ ، حضور در بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی هنری در سطح ملی و استانی،حضور در بیش از ۵۰ جشنواره موسیقی نواحی در سطح استانی و ملی،دریافت نشان درجه ۲ هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد از مهمترین سوابق و افتخارات هنری وی محسوب می شود.
انتهای پیام/
ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=17839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.