تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
10

احوال این روزهای «لوریس چکناواریان»

  • کد خبر : 21527
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
احوال این روزهای «لوریس چکناواریان»
لوریس چکناواریان در آخرین گفت‌وگویش در شهریور ۹۹ گفته بود که شیوع کرونا برای او از لحاظ آهنگسازی اتفاق خوبی بود؛ چون فرصت این را داشت که داوطلبانه خود را در منزل زندانی کرده و شب و روز مشغول آهنگسازی شود.

به گزارش خبرگزاری شنو، “لوریس چکناواریان” در آخرین گفت‌وگویش در شهریور ۹۹ گفته بود که شیوع کرونا برای او از لحاظ آهنگسازی اتفاق خوبی بود؛ چون فرصت این را داشت که داوطلبانه خود را در منزل زندانی کرده و شب و روز مشغول آهنگسازی شود.

چکناواریان همچنین عنوان کرده بود که در آن مدت نزدیک به ۲۰ اثر مختلف نوشته است. البته بیشتر آنها را بر اساس آثار ادبی نویسندگانی همچون صادق هدایت، کامو، کافکا و …  ساخته و داستان‌های مختلف را به موسیقی تبدیل کرده است. همچنین عنوان کرده بود که اثر «عاشورا» را که سال‌ها روی آن کار کرده و اثر «سیاوشون» را تمام کرده است.

حال پس از گذشت بیش از یک سال تصمیم گرفتیم تماسی با این هنرمند موسیقی داشته باشیم و احوالات او را جویا شویم.

چکناواریان می‌گوید: معمولا کار من کاغذ و مداد است. در سن و سال من برخی در منزل نشسته و کاغذ و مداد در دستشان می‌گیرند. من هم در دوران کرونا بیش از ۳۰ اثر موسیقی نوشتم و همچنان در حال نوشتن هستم.

او ادامه می‌دهد: اثر بزرگی درباره زندگی «مولانا» به صورت سوئیت سمفونی نوشته و تمام کرده‌ام.

اگر بتوانم برای ضبط آن اسپانسری پیدا کنم خیلی خوشحال خواهم شد. در این دو سال که در خانه زندانی بودم آثار زیادی نوشتم، مانند سوئیت سمفونی «سیاوش»، «عاشورا» و چند موسیقی روی داستان‌های صادق هدایت، کافکا و شکسپیر.

از این آهنگساز و رهبر ارکستر سوال می‌کنیم که تا کنون موفق به ضبط کدام یک از این آثار شده است که می‌گوید: فعلا که پیگری نکرده‌ام ولی اگر اسپانسر پیدا شود مشخص خواهد شد که کدام یک از این آثار ضبط می‌شود. خودم دوست داشتم عاشورا یا مولانا را ضبط کنم ولی باید دید چه خواهد شد.

«حال خود شما چطور است؟» پاسخ می‌دهد: همه ما در یک کشتی هستیم و حالمان به هم بسته است.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=21527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.