تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
14

تک آهنگ مشترک «محمد اصفهانی » و «بابک زرین »

  • کد خبر : 21010
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
تک آهنگ مشترک «محمد اصفهانی » و «بابک زرین »
به زودی آهنگ جدیدی با صدای  "دکتر محمد اصفهانی " و موسیقی "بابک زرین "منتشر خواهد شد که فصل جدیدی از همکاری مشترک این دو هنرمند سرشناس است. اثری به نام «دلتنگی» که تجربه متفاوتی در کارنامه هنری بابک زرین و محمد اصفهانی محسوب می‌شود. این اثر مشترک در روز 19 آبان ماه منتشرخواهد شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو ، به زودی آهنگ جدیدی با صدای  “دکتر محمد اصفهانی ” و موسیقی “بابک زرین “منتشر خواهد شد که فصل جدیدی از همکاری مشترک این دو هنرمند سرشناس است. اثری به نام «دلتنگی» که تجربه متفاوتی در کارنامه هنری بابک زرین و محمد اصفهانی محسوب می‌شود. این اثر مشترک در روز ۱۹ آبان ماه منتشرخواهد شد .

ترانه دلتنگی از سروده های علی ایلیا و تنظیم هم اثری از بهتاش زرین و حامد حسینی است .شنیده ها از این حکایت دارد که همکاری این دو هنرمند تدوام خواهد داشت .آخرین همکاری این دو هنرمند در قالب تیتراژ فیلم سینمایی مرد نقره ای بود که هنوز اکران نشده است .

محمدمهدی واعظی معروف به “محمد اصفهانی” زادهٔ ۱۴ تیر ۱۳۴۵ در تهران، خواننده و آهنگساز پاپ و سنتی ایرانی و دارای گواهینامه درجه یک هنری در رشته خوانندگی موسیقی سنتی ایرانی است.او از خانواده‌ای اصالتاً اصفهانی در تهران به دنیا آمد. محمد اصفهانی از دانشگاه علوم پزشکی ایران به سال ۱۳۷۶ فارغ‌التحصیل شد. او با بهره‌مندی از مکتب محمدرضا شجریان و علی جهاندار موسیقی ایرانی آموخت. عنوان اولین تجربه کاری خود تیتراژ سریال آوای فاخته با ترانه‌سرایی ساعد باقری و کارگردانی بهمن زرین‌پور را به عنوان اولین تیتراژ اجرا کرد که از شبکه ۱ پخش شد. او تا به امروز بیش از ۱۵ تیتراژ سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی را اجرای نموده که از این مجموعه می‌توان به تیتراژ سریال‌های یه تیکه زمین، ارمغان تاریکی، ولایت عشق، زیر هشت، تا ثریا، معصومیت ازدست‌رفته، آخرین عوت، پهلوانان نمی‌میرند، وفا و فیلم سینمایی بوسیدن روی ماه و اخراجی‌ها اشاره کرد.

و همچنین “بابک زرین زادهٔ” ۸ مرداد ۱۳۵۷، در رشت با نام اصلیِ “علیرضا شعبانی زرین‌کفش”، آهنگ‌ساز و موسیقی‌دان اهل ایران است. او دانش‌آموختهٔ رشتهٔ موسیقی از کنسرواتوار تهران در رشتهٔ آهنگسازی، کنترپوان، موسیقی ترانه و فیلم و آواز اپرا است. بابک زرین در ساخت بیش از ۲۰ آلبوم موسیقی، به‌عنوان آهنگساز، با خوانندگان مشهور ایرانی همکاری داشته و موسیقی متن و تیتراژِ چندین فیلم و مجموعهٔ تلویزیونی را نیز بر عهده داشته‌است. او به تدریس در زمینه موسیقی نیز می پردازد. عقیده بابک این است که با تعلیم نسل بعد و انتخاب شاگردان درست می توانیم موسیقی سنتی ایرانی و پاپ را شکوفا کنیم. از جمله شاگردان وی می‌توان به محمد نعیمی، عباس عابدینی ماسوله، نیما اکبرپور و بسیاری دیگر را نام برد.

 

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=21010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.