تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
5

«گروه لیان» برای شهدای غواص خواند

  • کد خبر : 22807
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
«گروه لیان» برای شهدای غواص خواند
گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان با مجموعه‌ای از اجراهای تابستانه خود در روز سه‌شنبه، چهارم مردادماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت. سرپرست گروه لیان در ابتدای برنامه با نگاه به افسانه‌های بوشهر و تاثیر موسیقی آفریقا بر موسیقی این بندر جنوبی از نواهای چندهزارساله زادگاهش گفت.

به گزارش خبرگزاری شنو، گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان با مجموعه‌ای از اجراهای تابستانه خود در روز سه‌شنبه، چهارم مردادماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت. سرپرست گروه لیان در ابتدای برنامه با نگاه به افسانه‌های بوشهر و تاثیر موسیقی آفریقا بر موسیقی این بندر جنوبی از نواهای چندهزارساله زادگاهش گفت. محسن شریفیان از «بوشهری» صحبت کرد که از افسانه‌ها و قصه‌ها، از شور شرجی و شبنم و تش باد می‌آید و این بار مخاطبانش را سوار بر لنج خیال به جایی فراتر از بوشهر در دور دست‌ها تا ملیبار و زنگبار برد.

در این اجرا، «یامال» که نی مه‌ای پیرامون دریانوردان خلیج فارس است به یاد غواصانی که با دستان بسته شهید شده بودند، نواخته شد که با تشویق و ابراز علاقمندی از سوی مخاطبان همراه گشت.

شریفیان در توضیح این قطعه به مخاطبانش گفت: «ما هرگز غرق نمی‌شویم! یادمان باشد خیلی‌ها با دستان بسته برای دفاع از این آب‌ها غرق شدند و خیلی دلم می‌خواهد این قطعه را به تمام آدم‌هایی که حافظ آب‌های خلیج فارس و حافظ کشور بودند تقدیم کنم و قدردانشان باشم.»

شریفیان همچنین در حاشیه این کنسرت از مسئولین وزارت ارشاد که در سالن بودند، درخواست کرد از موسیقی نواحی و اقوام ایرانی حمایت کرد. او همچنین خواستار تخصیص قیمت‌های متفاوت سالن برای این قبیل اجراها شد.

در این اجرا آکا صفوی، مرتضی پالیزدان، محمود بردک نیا، حمید اکبری، حسین کاوه خو، حمزه مقدم و فرزاد خسرو مقدم، این نوازنده بوشهری را همراهی کردند.

کنسرت‌های گروه لیان به همت شرکت کامیاب بهاران و تهیه‌کنندگی علی حق‌شناس برگزار می‌شود. با توجه به اقبال عمومی و استقبال شایسته توجه مخاطبین موسیقی نواحی از اجراهای این گروه، کنسرت‌های محسن شریفیان در فصل‌های آینده و در تهران و شهرهای دیگر نیز تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/
ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=22807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.