تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
15

خواهر خواندگی اصفهان و پورتو با محوریت موسیقی

  • کد خبر : 17665
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
خواهر خواندگی اصفهان و پورتو با محوریت موسیقی
شهردار پورتو گفت: انجمن دوستی ایران و پرتغال می‌تواند با تمرکز بیشتر بر اصفهان به ویژه در حوزه کودکان و موسیقی فعالیت خود را تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری شنو، روی موریرا در مراسم انعقاد قرارداد خواهر خواندگی اصفهان ایران و پورتو پرتغال در پاسخ به دعوت شهردار اصفهان برای سفر به این شهر ایران، وی نیز شهردار اصفهان را برای سفر به پورتو دعوت و اظهار کرد: تاکنون به اصفهان نیامده‌ام اما تعریف آن را از پسرم که چندی پیش به این شهر سفر کرد شنیدم و او از زیبایی و فضای دوستانه اصفهان گفت.

وی با بیان اینکه ما از هم اکنون با انعقاد قرارداد خواهرخواندگی، با یکدیگر دوست هستیم، افزود: ما نه تنها کشور شما رو می‌ستاییم بلکه تاریخ ارزشمند و میراث تاریخی که توسط یونسکو به ثبت رسیده را نیز مورد توجه قرار می‌دهیم. زیرا این میراث برای مردم کشورها امری بسیار مهم است.

شهردار پورتو با تاکید بر اینکه احترام زیادی برای فرهنگ به ویژه شعر و شعرای ایرانی قائل است، تصریح کرد: مایلم این اشعار به زبان پرتغالی ترجمه شود. وی به زندگی شهروندان مهاجر ایرانی در پرتغال اشاره کرد و گفت: انجمن دوستی ایران و پرتغال می‌تواند با تمرکز بیشتر بر اصفهان به ویژه در حوزه کودکان و موسیقی فعالیت خود را تقویت کند.

موریرا با اشاره به توسعه روابط ورزشی میان دو شهر، خاطرنشان کرد: حضور مهدی طارمی فوتبالیست ایرانی در پورتو برای ما اهمیت زیادی دارد و این حضور در روابط بین دو کشور مؤثر است.

وی ابراز امیدواری کرد: قرارداد خواهرخواندگی میان اصفهان و پورتو سبب تقویت حوزه‌های اقتصادی و تجاری بین دو شهر و کشور باشد.

موریرا گفت: از جانب خودم به نمایندگی از مردم پورتو این لحظه را بسیار مهم می‌دانم و برای کاروان ایران در المپیک آرزوی موفقیت و برای مردم ایران زندگی بهتر پس از شیوع کرونا را آرزو دارم.

مرتضی دامن پاک جامی سفیر ایران در پرتغال، در مورد این موضوع در صفحه توییتر خود نوشت: در نشست مجازی امروز شهرداران ‎پورتو و ‎اصفهان، تفاهمنامه ‎خواهرخواندگی دو شهر امضاء شد.
در این نشست، دو طرف بر تقویت همکاری و تبادل فرهنگی، علمی، اقتصادی و ورزشی تاکید کردند. اینجانب نیز همکاری دو شهر تاریخی و فرهنگی ‎ایران و ‎پرتغال را برای توسعه روابط دو کشور مهم دانستم.»

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=17665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.