تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
13
نادر محمد آهنگر

کوتاهی مسئولان در آشنایی جوانان با موسیقی اصیل

  • کد خبر : 21884
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
کوتاهی مسئولان در آشنایی جوانان با موسیقی اصیل
یکی از دلایلی که جوانان به موسیقی‌های سخیف و نا به‌هنجار روی می‌آورند این است که زمینه برای آشنایی آنان با موسیقی اصیل فراهم نیست.

به گزارش خبرگزاری شنو، نادر محمد آهنگر بیک دوتارنواز موسیقی کرمانج شمال خراسان در گفت‌وگو خود درباره دلایل اقبال جوانان به موسیقی‌های سخیف و نا به‌هنجار اظهار کرد: یکی از دلایل چنین اتفاقی این است که متاسفانه زمینه برای آشنایی جوانان با موسیقی اصیل فراهم نیست.

وی با بیان اینکه مسئولان باید موسیقی اصیل را رواج دهند، گفت: باید موسیقی اصیل و ایرانی را در مکان‌های عمومی مانند پارک‌ها، فرهنگسراها، میادین و غیره ترویج کنیم. نسل جوان با آن آشنایی بیشتری پیدا کنند.

آهنگر بیک ادامه داد: موسیقی خوراک روح و روان است و همانطور که ما گرسنه می‌شویم سراغ غذا می‌رویم روح و روان ما نیز نیازمند موسیقی است و خواهان بهترین نوع آن است و اگر جوانان سراغ چنین موسیقی‌های سخیفی می‌روند دلیل بر این است که با موسیقی اصیل و ناب ایرانی آشنایی ندارند که این مسئله به کوتاهی مسئولان بازمی‌گردد.

دوتارنواز موسیقی کرمانج شمال خراسان با تاکید بر اینکه مقصر اصلی چنین مسئله‌ای مسئولان فرهنگی کشور هستند.

اظهار کرد: آنها باید پاسخگو باشند و بگویند چرا اقدام مناسبی در این باره انجام نشده و باعث شده‌اند تا خواراک موسیقیایی جوانان تا این حد ضعیف شود.

وی همچنین در پایان درباره حمایت دولت از موسیقی نواحی گفت: متاسفانه ثباتی در این حوزه احساس نمی‌شود که از جمله عواملی که می‌توان در این سال‌های اخیر به آن اشاره کرد شیوع ویروس کروناست.

انتهای پیام/

 

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=21884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.