تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
5

برپایی نمایشگاه هنر و انقلاب در سمنان

  • کد خبر : 22608
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
برپایی نمایشگاه هنر و انقلاب در سمنان
«محمد اصغرزاده» رئیس حوزه هنری استان سمنان، عصر روز گذشته، ۲۰ فروردین در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با اشاره به رصد فعالیت‌های هنرمندان این استان گفت: انتخاب چهره برتر انقلاب اسلامی بر اساس معیارهای اعلامی از سوی حوزه هنری کشور انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شنو، «محمد اصغرزاده» رئیس حوزه هنری استان سمنان، عصر روز گذشته، ۲۰ فروردین در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با اشاره به رصد فعالیت‌های هنرمندان این استان گفت: انتخاب چهره برتر انقلاب اسلامی بر اساس معیارهای اعلامی از سوی حوزه هنری کشور انجام می‌شود.

به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی

وی با تأکید بر اینکه آثار هنرمندان استان بر اساس معیارهای اعلامی انجام شد و در نهایت سه هنرمند انتخاب شدند اظهار کرد: چهره برتر سال هنر انقلاب اسلامی استان سمنان از میان این سه هنرمند انتخاب شد.

اصغرزاده از تخفیف ۲۵ درصدی کتاب‌فروشی‌های سوره مهر در روز پنجشنبه به مناسبت این هفته خبر داد. گفت: ۳۰ سردیس و ۳۰ پوستر با محتوا و مبتنی بر دست‌نوشته‌های شهید آوینی از سوی حوزه هنری کشور برای کلیه استان‌ها ارسال شد. که در این هفته به نمایش درخواهد آمد.

رئیس حوزه هنری استان سمنان؛ برگزاری جشنواره تا مهر و تجلیل از برترین‌های آن، برپایی دو نمایشگاه هنر و انقلاب و نیز حمایت از کالای ایرانی. و رونمایی از آلبوم «فردای روشن» اثری از مهاجران افغان در سمنان، رونمایی از سه آلبوم موسیقی و نیز برگزاری دوره تاریخ‌شناسی به صورت کارگاه محصول محور را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت. هفته هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان برشمرد.

توسعه و گسترش فعالیت‌های هنری در نقاط مختلف استان سمنان

اصغرزاده توسعه و گسترش فعالیت‌های هنری در نقاط مختلف استان سمنان، محوریت دادن به تاریخ شفاهی و فعالیت. در این عرصه در زمینه‌های مختلف را نیز از محورهای فعالیتی حوزه هنری در سال ۱۴۰۱ دانست.

رئیس حوزه هنری استان سمنان با اشاره به اینکه خانه ادبیات افغانستان در سمنان در این هفته افتتاح می‌شود. متذکر شد: خانه ادبیات افغانستان، نهاد مستقل ادبی، فرهنگی و هنری است. که گروهی از جوانان اهل ادب، هنر و فرهنگ مهاجر افغانستانی آن را در ۱۶ تیر ۱۳۸۲ خورشیدی در تهران بنیان نهادند.

به گفته وی هدف خانه ادبیات افغانستان، پاس‌داری از ادب. فرهنگ و هنر سرزمین باستانی افغانستان و افزایش پیوندهای فرهنگی میان ملت‌های پارسی‌زبان افغانستان، ایران و تاجیکستان است.

یادآور می‌شود پس از شهادت مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد شاعران. نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام‌گذاری شد. که از بیستم فروردین تا بیست و ششم فروردین ادامه دارد.

انتهای پیام/

5/5 - (14 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=22608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.