تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
5

ظاهراً به نفع مردم اما برای پنهان شدن

  • کد خبر : 25742
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
ظاهراً به نفع مردم اما برای پنهان شدن
پس از نامه‌ی تند محسن رجب پور به وزیر ارشاد جمعی از خبرنگاران موسیقی با نوشتن متنی رجب پور را به انجام وظایف صنفی و احقاق حقوق مردم دعوت کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو؛ مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار موسیقی و شنیداری با ارسال نامه سرگشاده به وزارت فرهنگ و ارشاد از زیر بار پاسخ‌گویی به ۶۰۰۰ نفر شانه خالی کرده و به‌جای احیای حقوق مردم انگشت اتهام را به سمت وزارت ارشاد گرفته است، پوشیده نیست که این جریان و کمپین‌سازی علیه وزارت ارشاد، صرفاً فرار روبه‌جلو برای عدم پاسخگویی به مخاطب است.

 آقای محسن رجب‌پور مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار موسیقی و شنیداری

 گر سنگ از این حدیث بنالد عجب مدار/ صاحبدلان حکایتِ دل، خوش ادا کنند

 ای‌کاش حکایت دل را خوش ادا می‌کردید و ای کاش واقعیت را برای مردم تشریح می‌کردید

 حال که شما تلاشی برای ارائه‌ی واقعیت به مردم ننموده‌اید بر خود واجب می‌دانیم تا به‌عنوان عضوی از جامعه‌ی خبریِ حوزه‌ی موسیقی در جهت آگاهی بخشیدن به مردم و در اعتراض به نامه‌ی سرگشاده‌ی جنابعالی خطاب به وزیر ارشاد، جهت تنویر افکار عمومی این متن را به رشته‌ی تحریر درآوریم.

 جناب آقای مدیر

 صحبت از ساختارهای غیرمتخصص کرده‌اید؛ اما شما که می‌دانید این به قول شما غیر متخصصین، مسئولیت و صلاحیت تصمیم‌گیری در امور مرتبط با شهرشان را دارند. از دخالت نهادها نوشته‌اید، شما که می‌دانید در روند دریافت مجوز کنسرت چه مراتبی باید طی شود و چه نهادهایی در این فر آیند دخیل هستند.

 آقای مدیرعامل

 لغو مجوز کنسرت رضا بهرام، حمید هیراد یا راغب از طرف وزارت ارشاد بوده یا مسئولیتش با سالن چند هزار نفره‌ی وزارت کشور است؟ هم چنین تهیه‌کنندگانی که با سودای سود حدود دومیلیاردی هر شب چشم روی همه‌ی ضوابط و قوانین می‌بندند و نمی‌توانند از بستن قرارداد با سالن وزارت کشور دست بکشند.

باوجوداینکه بارهاوبارها در رابطه با عدم برگزاری کنسرت در سالن وزارت کشور صحبت شده، بازهم تهیه کنندگان به خاطر ظرفیت سالن و سود بیشتر نمی‌توانند از بستن این قرارداد چشم‌پوشی کنند.

 آیا نمی‌توانستند قراردادی ببندند که سالن متعهد باشد اگر باعث لغو کنسرت شد مجبور به پرداخت غرامت و جریمه به نفع مخاطب باشد؟ آیا نمی‌توانستید با راهنمایی و پیگیری از سوی مجمع صنفی برای امضای قراردادی محکم تمهیدی بیندیشید تا لازم نباشد برای شانه خالی‌کردن از پاسخ‌گویی به مخاطب به تشویش و منحرف‌کردن اذهان عمومی از اصل موضوع روی بیاورید؟

 جناب آقای مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار موسیقی و شنیداری

 چرا مردم و تهیه‌کنندگان باید هزینه‌ی کم کاری شما به عنوان مدیر مجمع صنفی تولیدکنندگان را بپردازند؟

 پیگیری احقاق حق و پرداخت خسارت مردمی که در کنسرت خواننده‌ی مسموم شده (با فرض درست بودن و حقیقت داشتن مسمومیت ایشان) شرکت کردند به عهده‌ی چه کسی است؟

 پیگیری پرداخت خسارت مردمی که در کنسرت‌هایی با ضعف سیستم صوتی شرکت می‌کنند چه؟

 خسارت تهیه کنندگانی که به خاطر عدم پیگیری شما برای وضع ضوابط مشخص متضرر خسارت می‌شوند را چه کسی پرداخت می‌کند؟

 مگر نه اینکه بر اساس اساسنامه و مأموریت‌ها و خط‌مشی‌های صنف تولیدکنندگان آثار شنیداری همه‌ی اینها جزئی از وظایف شماست؟ نکند دفتر صنف به جای محلی برای پیگیری و تسهیل امورات مردم و تهیه کنندگان در صنعت موسیقی تبدیل به حیاط خلوت دوستانه‌ای شده است. اگر بناست به جای انجام مسئولیت‌های خود با انتشار بیانیه و متهم کردن وزارت ارشاد از وظایف خود شانه خالی کنید بهتر از صنف را به جوانان بسپارید تا فکری برای مسائل حل نشده کنند.

واقعیت را به مردم بگویید

بهتر است به جای هدف قراردادن دیگران به این بحث بپردازید که دعوای بین صاحبان سالن‌های برگزاری کنسرت و تهیه کنندگانی که اتفاقاً از دوستان و همکاران شما هستند چه بوده؟ در هیچ کجای متن نامه‌ی شما خبری از اشاره به ماراتن برگزاری کنسرت تا پیش از ماه محرم نبود، آیا همین اتفاق باعث نشده با سالن‌هایی قرارداد ببندید که استقلال عمل در برگزاری هر نوع برنامه‌ای ندارند؟ آیا ظرفیت این سالن‌ها علت انتخاب دوستانتان و اندیشیدن به سود بیشتر نبوده که باعث شده قواعد حرفه‌ای را زیر پا بگذارید؟ حالا که زمان پاسخگویی به مردم رسیده فرار روبه‌جلو می‌کنید و مقصر تمام این اتفاقات را وزارت ارشاد جلوه می‌دهید؟

 کاش کمی با مردم صادق بودید و کاش به جای حمایت چشم بسته از همکارانتان کمی هم در مورد حقوق مردمی سخن می‌گفتید که گرفتار بازی سیاسی شما و همکارانتان شده‌اند، کاش به جای شانتاژ خبری و رسانه‌ای کمی به مسئولیت و وظایف خود در صنف تولیدکنندگان آثار شنیداری می‌پرداختید؛ کاش اینقدر که به فکر منافع همکارانتان هستید کمی هم به منافع مردمی فکر می‌کردید که بخشی از درآمد به سختی کسب کرده را خرج کنسرت‌هایی می‌کنند که به خاطر مسمومیت، عدم توجه به ضوابط، اجرای ضعیف و هزاران دلیل دیگر کیفیت راضی کننده و مطلوبشان را ندارد. امیدواریم در آینده‌ای نزدیک کمی هم از شما مطالبی به نفع مردم بشنویم.

 حرف‌ها و دغدغه‌های بیشتر بماند برای بعد…

3.7/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=25742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.