تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
14

رهایی «حمید صفت» از بند

  • کد خبر : 19837
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۱۴
رهایی «حمید صفت» از بند
وکیل حمید صفت با اشاره به اعلام رأی نهایی دادگاه امروز به لطف خدا با راى اكثريت شعبه سي نهم: حمید صفت امروز آزاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، وکیل حمید صفت با اشاره به اعلام رأی نهایی دادگاه امروزگفت: “به لطف خدا” بارأی اكثريت شعبه سي نهم ديوان عالى كشور فرجام  حمید صفت امروز آزاد می‌شود.

ايشان نظر قاضى محترم شعبه ده كيفري جناب آقاى مجيد متين راسخ را تائید نمودند و نظر مستشاران مبنى بر حكم قتل عمد و قصاص حميد صفت را نقض نمودند.

جاي اميدواري است به فضل خداوند حميد صفت امروز از زندان آزاد خواهد شد.
اجمالاً به اطلاع می‌رساند آنچه باعث زنداني شدن ايشان در اين فرايند گرديد عدم رضايت از نحوه و تهيه و تدارك دفاع و آمادگی كامل و مناسب وكلاى سابق ايشان در دادگاه بوده كه بنا به همين امر نامبردگان عزل و موضوع تحت مديريت وكلاي ديگري تحت پيگيري قرار گرفت و نهایتاً لايحه اعتراض و فرجام‌خواهی با اميد دستيابي به عدالت تهيه و در شعبه ٣٩ ديوان عالي كشور ثبت شد ،كه در آخر منجر به نقض دادنامه بدوي در غیرعمدی تلقي كردن موضوع و موارد اتهامي گرديد ، بدیهی است در فرصت مناسب از زواياي پنهان و موارد مهم مغفول مانده كه جملگي حكايت از بی‌گناهی حميد صفت دارد بيان خواهد شد مجدداً ضمن شكر به درگاه الهي و تشکر از قضات ديوان و رئیس شعبه ده دادگاه كيفرى يك استان تهران اين اتفاق را به هواداران اين هنرمندمردمى تبريك عرض می‌کنیم.

ماجرای مرگ پدرخوانده 

حمیدرضا امیری صفت مشهور به صفت ۲۸ مردادماه ۹۶ به اتهام قتل همسر مادرش بازداشت شد.

مادر حمید، از حدود ۱۰ سال قبل از حادثه، پس از جدایی از شوهر اولش، با هوشنگ ۶۶ساله ازدواج‌کرده بود و حمید هم گاهی به خانه آن‌ها می‌رفت، حمید ۲۴ مردادماه ۱۳۹۶ وقتی فهمید هوشنگ مادرش را کتک زده است، خودش را به خانه رساند و با او درگیر شد.

هوشنگ پس‌ازاین درگیری به بیمارستان انتقال یافت اما سه روز بعد جان باخت، پس‌ازاین ماجرا، دو پسر و یک دختر هوشنگ، از حمید صفت به دلیل قتل عمد شکایت کردند.

حمید صفت در اظهاراتش بارد هرگونه ضربه به سر متوفی به بازپرس گفت: من به‌هیچ‌وجه ضربه به سر هوشنگ نزدم و اصلاً قصد کشتن وی را نداشتم فقط می‌خواستم وی را بترسانم که مادرم را مورد ضرب‌وجرح قرار ندهد، احتمال می‌دهم سر هوشنگ حین کِشمکش با من به دیوار یا کمد کنار مبل خورده باشد، چون در آن لحظات هوشنگ تقلا می‌کرد که مادرم را کنار بزند و با من درگیر شود.

در ادامه تحقیقات پزشکی قانونی در بررسی اولیه، علت مرگ پدرخوانده حمید صفت را «خونریزی و آسیب مغزی در اثر اصابت جسم سخت به آهیانِ راست متوفی» اعلام کرد که با اعتراض متهم، پرونده به کمیسیون پزشکی قانونی رفت.

کمیسیون هفت‌نفره پزشکی قانونی در گزارش خود ۵۰ درصد علت مرگ هوشنگ را مسائل و بیماری‌های متوفی اعلام کرد، به‌این‌ترتیب دادگاه با تبدیل قرار بازداشت متهم به‌قرار وثیقه موافقت کرد و حمید با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

آزادی حمید پایان کار نبود چراکه اولیای دم به این حکم اعتراض کردند و پرونده به کمیسیون ۱۱نفرِ فرستاده شد که نهایتاً صدور قرار جلب به دادرسی و صدور کیفرخواست جدید با عنوان اتهامی مباشرت در قتل عمد را به دنبال داشت.

حمید صفت در جلسه دادگاه ضمن رد قتل گفت: “مثل همه دعواها، درگیری ما هم با هل دادن یکدیگر شروع شد و من هم چند مرتبه او را هل دادم. در تحقیقات اولیه گفتم “من او را نزده‌ام.”، گفتند “اگر تو نزدی، مادرت زده است.”، به همین دلیل من هم گردن گرفتم که چند ضربه به او زده‌ام.

من شکلات خوری را به‌سوی او پرتاب نکردم، فقط یک گلدان بود که به دیوار کوبیدم، آن موقع متوفی به سمت آشپزخانه رفت و من فکر کردم می‌خواهد چاقو بردارد، دستش را گرفتم. او یک لیوان برداشت که آن را هم از او گرفتم و لیوان افتاد و شکست، بعد هم دعوایمان تمام شد.”

حمید در این جلسه گفت که ضربه زدن در حد هل دادن را قبول دارد.

خبرگزاری شنو، برای این خواننده خوب کشورمان روزهای خوب و سرشار از سلامتی آرزومند است.

 

انتهای پیام/

 

 

4.2/5 - (6 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=19837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.