تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
11

امیدوار بودن «سولماز بدری» به تک خوانی بانوان

  • کد خبر : 21092
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
امیدوار بودن «سولماز بدری» به تک خوانی بانوان
سولماز بدری خواننده موسیقی سنتی ایرانی که جدیدترین آلبوم خود با نام «پالیز ۳» را در دست تولید دارد، درباره  حضور نیافتنش در کنسرت‌های آینده به عنوان همخوان گفت: من سال‌های سال به عنوان همخوان روی صحنه می‌رفتم ولی دیگر تصمیم گرفتم به صورت همخوان اجرایی نداشته باشم و همچنان امیدوار بمانم تا روزی تک‌خوانی خانم‌ها در ایران قانونی شود.

به گزارش خبرگزاری شنو ،سولماز بدری خواننده موسیقی سنتی ایرانی که جدیدترین آلبوم خود با نام «پالیز ۳» را در دست تولید دارد، درباره  حضور نیافتنش در کنسرت‌های آینده به عنوان همخوان گفت: من سال‌های سال به عنوان همخوان روی صحنه می‌رفتم ولی دیگر تصمیم گرفتم به صورت همخوان اجرایی نداشته باشم و همچنان امیدوار بمانم تا روزی تک‌خوانی خانم‌ها در ایران قانونی شود.

او همچنین از تعطیل بودن کنسرت‌های موسیقی انتقاد کرد و توضیح داد: اگرچه تعطیلی کنسرت‌ها برای حفظ سلامت افراد جامعه کاری درست بود، اما این امکان وجود دارد که با اجرای کنسرت‌ها در فضای باز یا استادیوم‌ها به رونق موسیقی کشور کمک کرد. ما در این مدت شاهد آن بودیم که تجمعات گوناگونی با عناوین مختلفی در سراسر کشور برگزار شد ولی کماکان کنسرت‌های موسیقی تعطیل است.

این خواننده در ادامه به برگزاری کنسرت‌های آنلاین اشاره کرد و گفت: برگزاری کنسرت‌های آنلاین در شرایط شیوع همه‌گیری بیماری کرونا اتفاق خوبی بود که رخ داد ولی هیچگاه این کنسرت‌ها ‌نتوانست جای کنسرت‌های حضوری را بگیرد و آن ارتباط حسی بین مخاطب و خواننده را به طور کامل ایجاد کند.

وی درباره اجازه ندادن به خوانندگان زن برای حضور در کنسرت‌های آنلاین خاطرنشان کرد: این موضوع به شخصه برای من جای تعجب ندارد زیرا سیاست‌های کشور در این سال‌ها به گونه‌ای بوده است که این هنرمندان با محدویت‌های فروانی در این عرصه مواجه هستند. همانطور که من در کنسرت‌های حضوری اجازه ندارم برای آقایان اجرا کنم، در کنسرت‌های آنلاین هم چنین اجازه‌ای را ندارم. به نظر من در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات که در دست هر فردی چه کودک و چه پیر تلفن هوشمند قرار دارد این سیاست‌ها کمی غیرقابل اجرا است.

این خواننده که کارگاه آواز استاد شجریان را نیز پشت سر گذاشته است، ادامه داد: باید با وضع قوانین جدید شرایط را برای فعالیت هنرمندان زن راحت تر کرده و هنرمند را محدود نسازیم. به عنوان مثال مگر در فضای مجازی فیلم‌های مستهجن وجود ندارد؟ این مخاطب است که انتخاب می‌کند که این فیلم‌ها را ببینید یا نبیند. من در اینجا اصلا قصد قیاس موسیقی با این فیلم‌ها را ندارم بلکه می‌گویم قوانین باید به گونه‌ای وضع شوند تا مخاطب حق انتخاب داشته باشد. در دنیای امروز همه چیز در دسترس همه افراد است و این مخاطب است که حق انتخاب دارد.

بدری در پایان تصریح کرد: من بدون در نظر گرفتن دولتی خاص از هر مسئولی که در امر هنر و فرهنگ این کشور تلاش می‌کند درخواست دارم تا شرایط را برای فعالیت هنرمندان زن تسهیل نمایند و حداقل وضع موجود را نسبت به گذشته سخت‌تر نکنند.

انتهای پیام/

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=21092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.