تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
10

به زودی مرکز سرود و آهنگ های انقلابی ایجاد می شود

  • کد خبر : 21485
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
به زودی مرکز سرود و آهنگ های انقلابی ایجاد می شود
وزیر ارشاد گفت: طبق برنامه ریزی هایی که صورت گرفته ما به زودی مرکز سرود و آهنگ های انقلابی را ایجاد خواهیم کرد تا این نگاه ارزشمند را احیا کنیم.

به گزارش خبرگزاری شنو، آیین سازهای خاکی(گرامی‌داشت هنرمندان ارکستر سمفونیک در هشت سال دفاع مقدس) با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه گذشته در تالار وحدت برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت . شهیدان انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف و قدردانی از دست‌اندرکاران این رویداد بیان کرد: امشب در خدمت بزرگانی بودیم که یاد آنها برای ما زیبا و دلنشین است.

این استادان برای ما که در دوران دفاع مقدس نوجوان بودیم. یادآور خاطرات اعزام به جبهه‌ها و تشییع شهدایی بود که با این نواها به یاد ما می‌افتاد. این حسی است که در همه ما وجود دارد. حس قدردانی و علاقه‌مندی و خاطرات به یاد ماندنی که چنین شبی را رقم زدند.

دفاع مقدس

وی با قدردانی از هنرمندانی که در عرصه دفاع مقدس خالق آثار ماندگاری بودند. افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاش‌مان در دوره جدید این است که به داشته‌های غنی خود بیفزاییم. ظرفیت‌های بزرگی وجود دارد که فرهنگ دفاع مقدس و شهادت را برای ما خلق کردند.

بسیاری از هنرمندانی که در آن دوران با حضورشان در جبهه‌های جنگ شور می‌آفرینند حماسه‌های عظیمی را خلق نمودند که رزمندگان اسلام هم به آن باور دارند.

من از کسانی که نسبت به این سرمایه‌های بزرگ غافل بودند، گله‌مندم، این عزیزان آثاری را خلق کردند که واقعا بی‌نظیر است.

هرکس این آثار را می‌شنود جدای از حسی که از این کارها می‌گیرد، معانی بلندی را مبتنی بر روحیه جهاد و شهادت دریافت می‌کند؛ محتواهایی که این آثار داشتند و از سینه هنرمندانی با نیت پاک خارج می‌شد، در روح و جان مخاطبان می‌نشست.

توجه به آهنگ‌های انقلابی

اسماعیلی/ خبرگزاری شنو

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام گرفته در حوزه توجه به آهنگ‌های انقلابی گفت: تلاش می کنیم ضمن حفظ این میراث و ظرفیت بزرگ به خلق دوره جدیدی در اعتلای شعر و سرود و موسیقی کشورمان بپردازیم.

این مهم برنامه روشنی را می‌طلبد که در معاونت امور هنری ایجاد شده و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته ما به زودی مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی را ایجاد خواهیم کرد تا این نگاه ارزشمند را احیا کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: گام بلند دیگری که برداشتیم مبتنی بر این نکته است که در دوره جدید می‌خواهیم در مناطق کمتر برخوردار کشور آموزش‌های هنری رایگان برای هنرجویان متقاضی فراهم کنیم.
در این زمینه همکاران من در معاونت امور هنری و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همکاری کردند و بر اساس جدیدترین آماری که گرفتم. تاکنون ۱۷ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که بسیاری از این ثبت‌نام‌ها در حوزه‌های سرود و آهنگ‌های انقلاب بوده است.
بنای ما این است که در ایران پرافتخار که وجب به وجب خاک آن آکنده از شجاعت است بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگی و هنری را فعال کنیم و روزهای خوشی را به ارمغان بیاوریم.

تقدیر و تشکر از هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی دفاع مقدس

پس از صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی دست اندرکاران یادواره سازهای خاکی از هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی دفاع مقدس در حضور محمدمهدی اسماعیلی و محمود شالویی سرپرست معاونت امورهنری و مدیرکل حوزه وزارتی با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

صادق آهنگران، اسفندیار قره باغی، محمدعلی گلریز، محمدرضا جعفری بهنام، کریم کریمی، محمدرضا پناهی نژاد، بابک میردادیان، علی ضرابی، سیامک کریم پور، ناصر رحیمی ، رضا صنعتی نژاد، محمدرضا صفی، حسن زهری از جمله افرادی بودند که در این مراسم از آنها قدردانی شد.

اسماعیلی/ خبرگزاری شنو

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=21485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.