تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
4

قدردانی سفیر سوییس از «همایون شجریان »

  • کد خبر : 22830
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
قدردانی سفیر سوییس از «همایون شجریان »
سفیر سوییس در ایران در روز ملی این کشور از استاد محمدرضا شجریان و همایون شجریان به پاس یک عمر تلاش برای احیای هنر و فرهنگ ایران قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شنو، سفیر سوییس در ایران در روز ملی این کشور از استاد محمدرضا شجریان و همایون شجریان به پاس یک عمر تلاش برای احیای هنر و فرهنگ ایران قدردانی کرد.

روز ملی سوییس

همایون شجریان خواننده موسیقی سنتی در صفحه مجازی خود با اعلام این خبر چنین نوشته است: «۱۰ مرداد ۱۴۰۱ دیدار با سفیر محترم سوییس، خانم نادین الیویری لوزانو و همکاران گرامی ایشان در روز ملی سوییس. روز ملی سوییس مبارک»

صفحه مجازی سفارت سوییس در ایران نیز درباره این دیدار نوشته است: «تقدیم نامه تشکر به جناب آقای همایون شجریان به عنوان نشانه‌ قدردانی از یک عمر تلاش بی‌همتا توسط وی و پدر گرامی‌شان، استاد شجریان، به خاطر احیای هنر و فرهنگ ایران. با امید گسترش همکاری‌های فرهنگی متقابل بین سوییس و ایران!»

همچنین صفحه مجازی سفارت سوییس در ایران نوشته است: «سفیر سوییس خانم نادین اولیویه‌ری لوزانو، شنبه هجدهم تیرماه همراه با وابسته فرهنگی سفارت و به همراه دوستداران فرهنگ، هنر و موسیقی به تماشای شب آوازِ به رنگ صدا با صدای استاد همایون شجریان با همراهی ارکستر سیاوش و رهبری آرش گوران نشستند.

‎وی شرکت در اولین رویداد فرهنگی از زمان شروع ماموریت خود را به فال نیک گرفته و عنوان کردند: قلبم مملو از احساس و احترام به فرهنگی است که ریشه های چندین هزار ساله در این سرزمین کهن دارد.»

کنسرت «همایون شجریان»

کنسرت همایون شجریان با عنوان به رنگ صدا همراه با ارکستر سیاوش به رهبری آرش گوران تیر و مردادماه امسال در سالن وزارت کشور روی صحنه رفت. این کنسرت با توجه به استقبال علاقه‌مندان طی سه نوبت تمدید شد. اجراهای آن از پنج اجرا به ۳۰ اجرا افزایش پیدا کرد. یک رکوردشکنی بی‌سابقه پس از چهار سال در تاریخ موسیقی کشور به ثبت رسید.

آزاد میرزاپور (عود و سه تار)، مهیار طریحی (سنتور)، مهرزاد اعظمی‌کیا (کمانچه)، حسین رضایی‌نیا (دف، طبل باس، بندیر، شیکر)، همایون نصیری (بندیر باس، کاخن، کوزه، اسنیر، درام، راید، های هت)، آیین مشکاتیان (تنبک، کوزه، کاخن)، ویلن یک. میثم مروستی، پدرام فریوسفی، دانیال جورابچی و فرشاد شیرانی، ویلن دو؛ نیلوفر محبی، آرمین قضاتی، علیرضا چهره قانی و بهار فلسفی، ویلن آلتو؛ مازیار ظهیرالدینی، پیمان ابوالحسنی و پرهام میلانی، ویلنسل؛ مهدی عبدی، یاسمن کوزه‌گر، هادی اسماعیلی (کنترباس) و امیر دارابی (پیانو) نوازندگان ارکستر به رنگ صدا بودند.

سحر فروزان مدیر برنامه، غلامرضا صادقی صدابردار، رضا موسوی طراحی و کارگردانی صحنه، مصطفی طباطبایی و گروه همراه ساخت و اجرای دکور. محمد صیدآبادی طراح نور، اجرای نور؛ گروه نور تالار، آیدا آب‌پرور تولید تصاویر. خشایار لهراسبی طراحی و ساخت ویدیوکلیپ دیار عاشقی‌هایم، اجرا و مپینگ. آیدین کشاورز به همراهی تیم مپینگ، شیما میرحمیدی طراح لباس، کامیار مینوکده عکس از دیگر عوامل این کنسرت بودند.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=22830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.