تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
15

ستیز طالبان با صدای زنان

  • کد خبر : 18296
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
ستیز طالبان با صدای زنان
به گزارش خبرگزاری شنو، جنبش طالبان پخش موسیقی،صدا و حضور زنان مجری در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی افغانستان را ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری شنو، جنبش طالبان پخش موسیقی،صدا و حضور زنان مجری در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی افغانستان را ممنوع کرد.

نهاد وابسته به وزارت اطلاع رسانی و فرهنگ در قندهار با صدور دستورالعملی جدید خطاب به رادیوها و تلویزیون‌های محلی، پخش موسیقی و برنامه‌هایی  که در آنها صدای زنان شنیده می‌شود، ممنوع کرده است،این وزارتخانه برنامه‌هایی را که زنان به نوعی در آن حضور دارند را ممنوع کرده است.

تصمیم برای ممنوعیت پخش موسیقی و فعالیت زنان همزمان با ورود آخوندزاده رهبر طالبان به شهر قندهار از خارج کشور گرفته شده است،او نشست‌هایی با رهبران سیاسی طالبان در چارچوب رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید برگزار کرده است.

چند روز پیش طالبان گفته بودند، ممنوعیت پخش موسیقی در اماکن عمومی را اعمال خواهند کرد،چند روز پس از تسلط طالبان بر کابل در تاریخ ۱۵ اوت، شبکه طلوع نیوز گزارش داده بود، مجریان زن شبکه مذکور به کار خود ادامه می‌دهند.

پیشتر طالبان به صراحت گفته بودند، کارمندان زن می‌توانند در آینده به محل کار خود طبق ضوابط مربوطه بازگردند.

طالبان روز جمعه زنان کارمند در بخش بهداشت را به بازگشت به محل کارشان فراخواندند آنها تاکید کردند، هیچ مانعی برای انجام وظیفه زنان در مشاغل شان وجود ندارد،اما با این وجود زنان معلم و دیگر کارمندان زن در برخی ولایت‌های افغان به رغم تعهد گروه طالبان به سیاستگذاری‌هایی برای حفظ امنیت زنان در معرض سخت‌گیری‌های جنگجویان این گروه قرار گرفته‌اند.

پیش از این، شماری از کشورهای جهان با صدور بیانیه‌ای از صاحبان قدرت های این کشور خواسته‌ بودند، حقوق زنان و دختران را تضمین کنندبسیاری از منتقدان وضعیت کنونی افغانستان احتمال داده بودند، طالبان پس از کسب قدرت سیاسی در افغانستان دست به اخراج هزاران زن شاغل بزند.

پیش از این نیز طالبان در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ زمانی که حکومت افغانستان را در دست داشت، موسیقی را ممنوع اعلام کرده بود.

انتهای پیام/

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=18296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.