تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
5

کنسرت رایگان «تارکان» در ترکیه طوفان به پا کرد

  • کد خبر : 23119
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
کنسرت رایگان «تارکان» در ترکیه طوفان به پا کرد
کنسرت جمعه شب گذشته تارکان، خواننده محبوب ترک ها، در شهر ازمیر رکورد زد و در فهرست پرتماشاچی ترین کنسرت های دنیا در جایگاه پنجم ایستاد.

به گزارش خبرگزاری شنو، کنسرت  شب گذشته «تارکان» خواننده محبوب ترک ها، در شهر ازمیر رکورد زد و در فهرست پرتماشاچی ترین کنسرت های دنیا در جایگاه پنجم ایستاد.

شب گذشته تارکان، خواننده محبوب ترک ها، در شهر ازمیر رکورد زد و در فهرست پرتماشاچی ترین کنسرت های دنیا در جایگاه پنجم ایستاد. این کنسرت به مناسبت صدمین سالگرد آزادی ازمیر برگزار شد. با ۲ میلیون تماشاگر در بین کنسرت های رایگان دنیا در رتبه پنجم قرار گرفت.

هزاران نفر از مردم ترکیه روز جمعه ۹ سپتامبر (ایلول) با حضور در خیابان‌ها و میادین اصلی ازمیر، صدمین سالگرد آزادی این شهر را گرامی داشتند. مردم در این راهپیمایی، که از مقابل پاسگاه باسمانه آغاز شد، پرچم ترکیه به طول ۳۵۰ متر را با خود حمل کردند. این راهپیمایی در میدان جمهوریت ازمیر به پایان رسید.

تارکان/خیرگزاری شنو

پس از آنکه مصطفی کمال آتاتورک «حمله بزرگ» را آغاز کرد. شهر ازمیر در ۹ سپتامبر ۱۹۲۲ از ارتش یونان پس گرفته شد. آن روز به عنوان آزادسازی ازمیر به عنوان نماد آزادی شناخته شد.

شخص شد که کنان دوعولو (همسر برن ساآت، بازیگر مشهور ترک که نقش سمر در سریال عشق ممنوع را بازیکرد) در صدمین سالگرد روز پیروزی روی صحنه رفت و برای اجرای ۲ ساعته روی صحنه ۲.۷ میلیون لیره دریافت کرد. این در حالی است که تارکان هیچ گونه دستمزدی بابت اجرا دریافت نکرده است.

کنسرت Megastar Tarkan

کنسرت Megastar Tarkan در ازمیر با بیش از ۲ میلیون تماشاگر، به عنوان “یکی از ۵ کنسرت برتر جهان” در بین تمام کنسرت‌های رایگان در فضای باز تا کنون ثبت شد.

بر اساس رتبه بندی ویکی پدیا، کنسرت ژان میشائل ژار در مسکو با ۳.۵ میلیون تماشاگر در صدر فهرست قرار دارد. تارکان کنسرت تاریخی خود را با آهنگ “گچجک” به پایان رساند. همان آهنگ مشهور و جدیدی که در زمان انتشار به یک بحران سیاسی مبدل شده بود.

تارکان/خبرگزاری شنو

انتهای پیام/

 

 

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=23119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.