تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
5

گروه آذربایجان تالار وحدت را لرزاند

  • کد خبر : 24745
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
گروه آذربایجان تالار وحدت را لرزاند
در دومین روز از جشنواره سی و هشتم موسیقی فجر، تالار وحدت میزبان گروه آذربایجان بود که با اجرای گرم و پرحرارت شان، مخاطبان را سر ذوق آوردند.

به گزارش خبرگزاری شنو، در دومین روز از جشنواره سی و هشتم موسیقی فجر، تالار وحدت میزبان گروه آذربایجان بود که با اجرای گرم و پرحرارت شان، مخاطبان را سر ذوق آوردند.

گروه موسیقی آذربایجان دو خواننده داشت؛ یونس بومند و بهاالدین خراسانی که به نوبت قطعاتی را اجرا می کردند، به جز قطعه آخر که به اتفاق آن را برای حاضران اجرا کردند.

این گروه به سرپرستی وحید اسداللهی، قطعات چهارگاه، سن گلمزاولدوم، قوی گو لوم گلسین آی ننه،دستگاه همایون، سولو گروه اسدالهی (من سنی آذری وحدتم-فایتونچی- اوزون دره)، کوچه لر (آنسامبل) داشلی گالا- قاشاقاباغ، سه گاه (استاد نامور)، گوناخ گلجک (شروع آنسامبل) لاله لر- سولو گارمون (ترکنه) استاد خراسانی، سولو تار (استاد نامور)، سولو گارمون- سیمین بری- در گیسویت ای جان، سولو ۶/۸- فریده- سه گاه یاریخ کرم، تزگل را اجرا کرد.

ماندانا حسین غفاری (پیانو)، محمد اسدالهی نیاری (گارمون)، وحید اسدالهی نیاری (سرپرست و ناغارا)، رضا اسدالهی نیاری (سازهای پرکاشن)، یونس برومند (خواننده)، پیام بنابی (تار)، فرامرز گلزارفرد (بالابان)، غلامرضا فرساد (باس کیبورد)، بهاء الدین خراسانی (خواننده)، اعضای گروه موسیقی آذربایجان بودند.

یکی از نقاط قوت گروه در این برنامه، نگه داشتن ریتم، تغییر ریتم، تغییر تمپو و هماهنگی میان اعضای گروه بود. البته خواننده ها نیز از وسعت صدای بالایی برخوردار بودند؛ خصوصیتی که موسیقی منطقه آذربایجان، با آن شناخته می شود.

انتخاب قطعات نیز از سر تجربه سرپرست گروه انجام شده بود، چرا که در آن ترانه های خاطره انگیز به همراه قطعاتی که تبحر نوازنده ها را به رخ می کشد، کنار هم قرار گرفته بود و حاصل این انتخاب هوشمندانه را با رضایت تماشاگران در انتهای برنامه، قابل اندازه گیری و ارزیابی بود.

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر تا سوم اسفندماه به دبیری بهزاد عبدی در استان های مختلف کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/

5/5 - (5 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=24745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.