تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
15

کتاب «موسیقی کره» در تهران منتشر شد

  • کد خبر : 21873
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
کتاب «موسیقی کره» در تهران منتشر شد
نتشارات «ماهور» کتاب موسیقی کره (تجربه‌ی موسیقی، بازنمود فرهنگ) نوشته‌ی دانا لی کُوان را با ترجمه‌ی زینب محفوظی و به همراه یک سی دی صوتی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شنو، انتشارات «ماهور» کتاب موسیقی کره (تجربه‌ی موسیقی، بازنمود فرهنگ) نوشته‌ی دانا لی کُوان را با ترجمه‌ی زینب محفوظی و به همراه یک سی دی صوتی منتشر کرد.

کتاب «موسیقی کره»

این کتاب یکی از چندین جلد پژوهش موردی است که در کنار کتاب «موسیقایی بیاندیشیم»، جلد محوری مجموعه‌ی موسیقی جهان، می‌توان از آن بهره برد. کتاب موسیقایی بیاندیشیم با پرداختن به موسیقی فرهنگ‌‌های گوناگون، چارچوبی برای بررسی دانش عملی موسیقی در سراسر دنیا فراهم می‌آورد. این کتاب زمینه را برای طیف گسترده‌ای از موردپژوهی که هر یک بر ناحیه‌­ی خاصی از دنیا متمرکزند مهیا می‌­سازد. هر یک از این موارد پژوهشی وضعیت موسیقایی معاصر یک ناحیه را نقطه‌­ی شروع قرار می‌­دهد. به اطلاعات تاریخی و سنت‌ها نیز تا جایی که به حال حاضر مربوط می‌شود می‌پردازد.

علیرغم جایگاه دیرینه‌ی کره به عنوان قدرت فرهنگی شاخص در آسیای شرقی، این کشور همچنان سهم اندکی در متون موسیقی جهان داراست. موسیقی کره نخستین کتاب تک جلدی است که به طور موجز به معرفی موضوعیِ موسیقی کره می­‌پردازد.

بر اساس کار میدانی گسترده‌ای که توسط نویسنده‌ی کتاب خانم دانا لی کُوان صورت گرفته است، مصاحبه با نوازنده‌ها، گزارشات عینی از اجراها و توضیحات واضح و صریح در جای جایِ کتاب به چشم می‌خورد. نویسنده برای بررسی منطقه و شباهت‌ها و تفاوت‌های رسوم مختلف آن از سه موضوع بهره می‌­برد: کره به عنوان منطقه‌ی دارای نقش فراملی در آسیای شرقی. اشتراکات موسیقی کره‌ای و سیاست‌های فرهنگی، و حفظ هویت غنی فرهنگی از طریق پیوستگی موسیقایی و زیبایی‌شناختی. هر یک از این موضوعات در بررسی رسوم موسیقایی کلاسیک کره و توسعه­‌ی آن در دوران معاصر به کار گرفته شده است. متن کتاب به همراه یک سی‌دی هشتاد دقیقه‌ای از نمونه­‌های موسیقی، حاوی تمرینهای شنیداری متعددی است که دانشجویان را عملا و به شکلی فعال با موسیقی درگیر می‌کند.

بیاندیشیم/ خبرگزاری شنو

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=21873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.