تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
9

فصل اول ورکشاپ‌های تنبور مهر برگزار شد

  • کد خبر : 22513
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
فصل اول ورکشاپ‌های تنبور مهر برگزار شد
فصل اول ورکشاپ‌های مجموعه تنبور مهر، جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در تهران برگزار شد. در این فصل «رضا علی‌آبادی» نوازنده و پژوهشگر موسیقی به موضوع اصول و شیوه نوازندگی سالم و اصلاح دست چپ و راست پرداخت.

به گزارش خبرگزاری شنو، فصل اول ورکشاپ‌های مجموعه تنبور مهر، جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در تهران برگزار شد. در این فصل «رضا علی‌آبادی» نوازنده و پژوهشگر موسیقی به موضوع اصول و شیوه نوازندگی سالم و اصلاح دست چپ و راست پرداخت.

بخش دیگر این ورکشاپ به شناخت ساز تنبور و ساختمان موسیقایی آن و همچنین تبارشناسی فرهنگی. تاریخی و اجتماعی تنبور و ریشه‌های کهن آن اختصاص داشت.

مجموعه تنبور مهر فصل‌های بعدی سلسله ورکشاپ‌های تنبور خود را به زودی و در سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داد.

بنا بر اعلام روابط عمومی مجموعه تنبور مهر، این مجموعه به محض رفع موانع و فراهم کردن مقدمات اولیه، ورکشاپ‌های خود را در سایر شهرهای ایران نیز برگزار خواهد کرد.

اولین ورکشاپ از سلسله ورکشاپ‌های تخصصی تنبور، زیر نظر رضا علی‌آبادی (نوازنده، آهنگساز و سرپرست گروه تنبورنوازان جامی)، اسفندماه ۱۴۰۰ به همت مجموعه تنبور مهر در تهران برگزار خواهد شد.

این مجموعه با توجه به فعالیت‌های خود در حوزه تولید محتوا و لزوم تحقق هدف‌گذاری آموزشی خود، برگزاری یک مجموعه ورکشاپ آموزشی را نیاز جامعه موسیقی تنبور دانسته و بر این اساس و همچنین تقاضای مخاطبان، تصمیم به برگزاری این مجموعه گرفته است.

این مجموعه ورکشاپ‌ها در فصل اول با ورکشاپ شناخت و اصول مقدماتی و بنیادین ساز تنبور آغاز می‌شود. در فصل‌های بعدی به تجزیه و تحلیل مقام‌ها، تاریخ موسیقی مقامی، سبک‌های مختلف نوازندگی و… می‌پردازد.

مجموعه تنبور مهر اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ با هدف اعتلای ساز تنبور و حفظ و اشاعه موسیقی مقامی شکل گرفته است.

این مجموعه در کنار نشر آثار نوازندگی و تولید محتوا، به برگزاری کلاس‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی رویدادهای تنبور نیز می‌پردازد. فروشگاه تنبور مهر مهم‌ترین بخش این مجموعه است که در آن سازهای مختلفی به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=22513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.