تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
5

میراث‌داری آواز ایرانی در کرمان

  • کد خبر : 25722
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
میراث‌داری آواز ایرانی در کرمان
علی محبوبی مدیر پروژه «هم‌نوا با خوی» وحید تاج گفت: در طول کنسرت‌های یک هفته‌ای وحیدتاج که با هدف همنوایی با مردم زلزله زده خوی برگزار شد، آواز و ردیف ایرانی و هم تصنیف‌های جدید با استفاده از شعرای قدیم و معاصر اجرا شد و استقبال‌ها باشکوه بود.

به گزارش خبرگزاری شنو به نقل از ایسنا؛ در طول یک هفته برگزاری کنسرت های وحید تاج در استان کرمان در شهرهای کرمان، رفسنجان و سرچشمه شاهد حضور پرشمار علاقمندان موسیقی و آواز ایرانی در این کنسرت‌ها بودیم که نشان می‌دهد مردم موسیقی و آواز خوب و ریشه دار ایرانی را دوست دارند و استقبال می‌کنند.

در وضعیت فعلی که برخی برای پر کردن سالن کنسرت تصنیف خوانی را بر آواز خواندن ترجیح می‌دهند، وحیدتاج آواز ایرانی و ردیفی به شیوه استاد محمدرضا شجریان را در تور کنسرت‌های استان کرمان پای ثابت اجراهایش قرار داد و مردم را از نوجوان و جوان و پیر به سالن‌های کنسرت کشاند.

علی محبوبی مدیر پروژه «هم‌نوا با خوی» وحید تاج گفت: در طول کنسرت‌های یک هفته‌ای وحیدتاج که با هدف همنوایی با مردم زلزله زده خوی برگزار شد، آواز و ردیف ایرانی و هم تصنیف‌های جدید با استفاده از شعرای قدیم و معاصر اجرا شد و استقبال‌ها باشکوه بود.

وی تصریح کرد: وقتی خواننده بتواند و ردیف آوازی ایرانی با اسلوب درست و تکنیک و خلاقیت اجرا کند، می‌تواند مردم را با سالن‌های کنسرت آشتی دهد.

نازنین آخوندی از هنرجویان شهر رفسنجان که که مقام برتر رشته دف استان کرمان را کسب نموده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در سه کنسرت وحید تاج شرکت کردم و از نزدیک اجرای اساتید آواز و ساز کشور را مشاهده کردم و این کنسرت‌ها برایم بعنوان کلاس آموزشی بود.

وحیدتاج خواننده آواز ایرانی نیز در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در تور کنسرت‌های استان کرمان در شهرهای کرمان، رفسنجان و سرچشمه با توجه به اینکه علاقمندان آواز ایرانی استقبال زیادی داشتند، اجرای آواز و ردیف ایرانی را در دستور کار قرار دادیم تا کنسرت‌ها کلاس آموزش آواز هم برای علاقمندان باشد.

وی تصریح کرد: آواز ایرانی را با قدرت تمام و با وجود مشکلاتی که هست، زنده نگه می‌داریم تا برای آیندگان میراث خوبی باشیم.

بهزاد رواقی هنرمند برجسته تار نیز در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: استعدادهای بسیار خوبی در شهرستان ها وجود دارد که در برگزاری کنسرت‌ها در شهرستان‌ها می‌آیند و استعداد خودشان را بروز می‌دهند.

وی خواهان برگزاری کلاس مستر آموزشی برای هنرجویان در شهرستان ها با حضور اساتید کشوری شد.

حال با توجه به اینکه مردم علاقمند آواز ایرانی هستند و موسیقی اصیل ایرانی را دوست دارند، ضروری است مسئولین مربوطه در خصوص برگزاری موسیقی ایرانی در شهرستان‌ها و صدور مجوز و بستر سازی مناسب برای حضور علاقمندان در این کنسرت‌ها را فراهم کنند تا میراث آواز ایرانی با حضور و کنسرت افرادی چون وحید تاج شاگرد ممتاز استاد محمدرضا شجریان به نسل جوان منتقل شود.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=25722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.