تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
11

کلید دنیای آهنگسازی «نوازندگی» است

  • کد خبر : 18663
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کلید دنیای آهنگسازی «نوازندگی» است
آهنگساز زنجانی گفت: در موسیقی ایرانی و در وهله اول شخص باید یک نوازنده شود، به همین خاطر افرادی در این حوزه موفق هستند که نوازنده خوبی نیز باشند.

به گزارش خبرگزاری شنو، بهمن فریادرس  در رابطه با آهنگسازی در موسیقی ایرانی، اظهار کرد: در آهنگسازی یک‌ هنرمند باید بتواند بر اساس اصول و قواعد، یک ملودی را تزئین کرده و شنیدنی کند که برای این‌ کار، در کنار استعداد نیاز به آموزش صحیحی دارد تا بتواند در رابطه با یک‌ قطعه چیدمان صحیحی را نیز ارائه کند.

وی‌ با بیان اینکه آهنگسازی، به آهنگسازی موسیقی ایرانی، غربی و ملودی‌سازی تقسیم می‌شود، افزود: در موسیقی ایرانی و در وهله اول، شخص باید یک نوازنده بوده و با اصول موسیقی ایرانی و دستگاه‌های آن آشنا شده و بعد شروع به ساخت و خلق ملودی کند.

 آهنگساز زنجانی

با بیان اینکه در برای موسیقی ایرانی، آهنگساز باید یک آشنایی نسبی با سازهای ایرانی داشته‌ باشد، تصریح کرد: ساخت و خلق ملودی در موسیقی ایرانی باید مبتنی بر ردیف و اصول موسیقی ایرانی باشد و فردی که می‌خواهد در این زمینه فعالیت کند، باید تسلط بر سازهای ایرانی نیز داشته‌ باشد تا بتواند برای بخش‌های مختلف آن ملودی را بنویسد.

فریادرس با بیان اینکه آهنگ‌سازانی در موسیقی ایرانی موفق هستند که نوازندگان خوبی باشند. ادامه داد: علاقه‌مندان به بخش موسیقی ایرانی باید در مرحله اول ساز را به شکل تخصصی یاد بگیرند و بعد از اینکه نوازندگی آن‌ها در حد قابل قبولی بود، ساخت ملودی را آغاز کنند و در انجام این کار باید اجازه دهند بستر این کار برای آن‌ها فراهم شود و بعد از یادگیری پیش‌زمینه‌های آن، به ساخت ملودی بپردازند.

وی با بیان اینکه همه عوامل در تولید یک قطعه موسیقی دخیل هستند ولی آهنگساز نقش مهم‌تری داشته و خالق یک اثر موسیقی است. خاطرنشان کرد: زنجان پتانسیل و چشم‌انداز بالایی در حوزه موسیقی دارد و پیشکسوتان خوبی نیز در استان حضور دارند که کار آهنگسازی را انجام می‌دهند و امیدوارم این روند ادامه داشته و شاهد ظهور چهره‌های موفق در استان باشیم.

انتهای پیام/

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=18663

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.