تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

مشکل هنرستان موسیقی دختران شیراز به‌زودی حل می‌شود

  • کد خبر : 22888
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
مشکل هنرستان موسیقی دختران شیراز به‌زودی حل می‌شود
روز گذشته هنرجویانی که برای رشته موسیقی در هنرستان شهید کامیاب شهر شیراز ثبت‌نام کرده و مشتاق شروع سال تحصیلی بودند، با این پیام مواجه شدند: «پذیرش این رشته منتفی شده و برای دریافت پرونده تحصیلی به مدرسه مراجعه کنید.

به گزارش خبرگزاری شنو، روز گذشته هنرجویانی که برای رشته موسیقی در هنرستان شهید کامیاب شهر شیراز ثبت‌نام کرده و مشتاق شروع سال تحصیلی بودند، با این پیام مواجه شدند: «پذیرش این رشته منتفی شده و برای دریافت پرونده تحصیلی به مدرسه مراجعه کنید.

در این میان خانواده‌ی یکی از این هنرجویان به «خبرآنلاین» گفته است چیزی که از سوی آموزش و پرورش به عنوان دلیل حذف ثبت‌نام دختران در رشته موسیقی عنوان شده عدم تامین منابع مالی است، البته قرار است به زودی جلسه‌ای تشکیل شود و موضوع بیشتر بررسی شود و خیلی امیدواریم که مساله کاملا حل شود.»

این در حالی است که در کل استان فارس همین یک هنرستان وجود دارد که امکان ثبت‌نام برای پایه دهم در رشته موسیقی را داشت.

اما خبر حذف رشته موسیقی برای دختران اهل شیراز با واکنش جالب توجه هنرمندان روبه‌‌رو شد. سهراب پورناظری در واکنش به این خبر نوشت: «گفته شده که دلیل این تصمیم نبود منابع مالی است. در این‌که تامین مالی وظیفه‌ی دولت است هیچ شکی نیست اما بنده از همین رسانه اعلام می‌کنم تمامی هزینه‌های یک سال تحصیل این جوانان را متقبل می‌شوم تا دیگر بهانه‌ای نباشد.»

از آن طرف «علی قمصری»  نیز عنوان کرد که حاضر است به صورت رایگان و حضوری به دانش‌آموزان سه‌تار و تار درس دهد و بهنام ابوالقاسم نیز از تدریسِ رایگان پیانو گفت.

این مسئله در شبکه‌های اجتماعی در شبکه‌های اجتماعی نیز واکنش‌هایی داشت؛ اما معاون اداره کل آموزش و پرورش فارس ضمن تکذیب این خبر گفت: «تأخیر در ابلاغ مجوز ثبت‌نام موجب به تعویق افتادن نام‌نویسی دانش‌آموزان در این رشته شده است که حداکثر در ۱۰ روز آینده رفع می‌شود. اخیرا شائبه‌ای مبنی بر عدم پذیرش دانش‌آموزان دختر در رشته موسیقی و منتفی شدن پذیرش دانش‌آموزان در این رشته ایجاد شد و انتشار این خبر موجب نگرانی دانش‌آموزان‌ علاقه‌مند به این رشته شد.»

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس ادامه داده است: «این خبر صحت ندارد و تأخیر در ابلاغ مجوز از سوی وزارتخانه موجب به تعویق افتادن در ثبت‌نام دانش‌آموزان در این رشته شده است. مجوز برخی از رشته‌های موسیقی باید سالیانه از وزارتخانه به ادارت کل آموزش و پرورش ابلاغ شود؛ ما برای دریافت این مجوز پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و قرار است مجوز آن به زودی به اداره کل ابلاغ شود. متأسفانه افرادی که از این موضوع اطلاع کافی نداشتند، اطلاعات نادرستی را در اختیار اولیای این دانش‌آموزان قرار دادند که موجب ایجاد این شائبه شد.»

او می‌گوید تا زمانی که مجوز به ما ابلاغ نشود نمی‌توانیم به صورت رسمی و قانونی فرآیند ثبت نام را دنبال کنیم. لذا برای چند روز برنامه ثبت نام دانش آموزان در این رشته را به تعویق انداختیم.

از آن طرف، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ رشته های هنری در هنرستان های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه می یابند، عنوان کرد: «در حال حاضر ۵۷ هنرستان هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور فعالیت دارند که بیش از ۶۰۰۰ هنرجوی دختر و پسر در رشته های موسیقی مثل نوازندگی ساز ایرانی، نوازندگی ساز جهانی، تجسمی مانند نقاشی و گرافیک، نمایش، پویانمایی و سینما به تحصیل مشغولند.»

وی افزود: «در راستای سیاست توسعه عدالت فرهنگی و آموزشی، توسعه و تقویت این هنرستان ها در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی قرار دارد و از ابتدای دولت سیزدهم ۹ هنرستان جدید تاسیس و مقرر شده است که بر اساس سیاست، در هر استان ۲ هنرستان پیگیری و اجرایی شود. از دیگر برنامه های پیش رو توسعه و تقویت رشته های هنری در این هنرستان هاست که رشته های پنجگانه در تمام هنرستان ها راه اندازی شود که از سال تحصیلی جدید این برنامه در دستور کار قرار گرفته است.»

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری در پایان خاطرنشان کرد: «اخباری که درباره تعطیلی رشته موسیقی در هنرستان های دولتی منتشر شده است هیچ ارتباطی به هنرستان های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد و همانطور که اشاره شد سیاست وزارت ارشاد مبتنی بر قوانین و دستورالعمل های مصوب، توسعه و تقویت آموزش هنر است.»

انتهای پیام/

5/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=22888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.