تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
7

دومین مرحله‌ی واریز بسته‌ی حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر

  • کد خبر : 22314
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
دومین مرحله‌ی واریز بسته‌ی حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر
دومین مرحله‌ی واریز بسته‌ی حمایتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برای ۲ هزار و ۶۹۰ نفر از اعضای صندوق در قالب طرح کمک مستمری وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش خبرگزاری شنو، دومین مرحله‌ی واریز بسته‌ی حمایتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برای ۲ هزار و ۶۹۰ نفر از اعضای صندوق در قالب طرح کمک مستمری وارد فاز اجرایی شد.

مرحله دوم تسهیلات

«سید مجید پوراحمدی» (مدیرعامل صندوق اعتباری هنر) گفت: «در دومین مرحله‌ی واریز بسته حمایتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با هدف حمایت از اعضای تحت پوشش برای ۲ هزار و ۶۹۰ نفر در قالب طر ح کمک مستمری، کمک هزینه معیشتی به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان واریز شد. بسته های حمایتی صندوق اعتباری در ۲ بخش بلاعوض و تسهیلات بانکی تعریف شده است که نخستین مرحله آن به مناسبت شب یلدا به حساب متصل به هنرکارت اعضای صندوق اعتباری هنر واریز شد.»

وی درباره شرایط دریافت کمک مستمری گفت: «هنرمندانی که به دلیل از کارافتادگی، بیماری یا کهولت سن قادر به تأمین معاش نیستند و از محل دیگری نیز حقوق دریافت نمی کنند. با تأیید شورای ارزشیابی هنرمندان از سوی صندوق مقرری ماهانه دریافت می کنند که تعداد این عزیزان در حال حاضر قریب به ۲ هزار و ۷۰۰ نفر است.»

مرحله اول تسهیلات

سیدمجید پواحمدی (مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر) با اشاره به جزئیات ارسال لیست ۶۳۰ متقاضی تسهیلات، گفت: اصحاب فرهنگ و هنر بدون تردید از جایگاه ویژه‌ای برای توسعه فرهنگی و اجتماعی در کشور برخوردار هستند. در همین راستا حمایت از این قشر فرهیخته، توزیع عادلانه منابع و کم کردن دغدغه‌های معیشتی و درمانی آنها از جمله اهدافی است که صندوق اعتباری هنر دنبال می‌کند.

تحقق اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بدون بهره برای استان های کم برخوردار

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: تحقق بخش مهمی از این اهداف با اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بدون بهره با تمرکز بر استان‌های کم برخوردار. در نتیجه همکاری صندوق و بانک عامل به عنوان اولین بانک بدون شعبه میسر شده است.

وی تصریح کرد: این تسهیلات به منظور تأمین و رفع احتیاجات ضروری اعضای صندوق اعتباری هنر می باشد. این تسهیلات در چارچوب مقررات بانکی با حداقل تضامین و با استفاده از منابع اعتباری‌ صندوق اعتباری هنر در بانک عامل پرداخت می شود.

به حداقل رساندن تضامین برای استفاده از تسهیلات بانکی برای اصحاب فرهنگ و هنر

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مواردی که در روند دریافت تسهیلات مطرح می شد. مربوط به شروط سخت‌گیرانه بانک‌ها برای ضمانت بود. از این رو ما با بانک عامل به توافق رسیدیم تا با ارائه صرفاً دوسفته این وام را به اعضای صندوق پرداخت کنند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر افزود: مبلغ تسهیلات پرداختی با توجه به پیشنهاد معاونت های ذی ربط، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، خانه های تخصصی و با درنظرگرفتن شرایط متقاضی در کمیته اعتبارات تعیین و از مبلغ  هشت میلیون تومان و به صورت ضروری و معیشتی شروع خواهد شد.

انتهای پیام/

5/5 - (5 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=22314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.