تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
12
نمایندگان آمریکا:

توییتر چشمش را بر نقض کپی رایت می بندد

  • کد خبر : 17847
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
توییتر چشمش را بر نقض کپی رایت می بندد
نوک پیکان صنعت موسیقی و ده‌ها قانونگذار آمریکایی برای نقض قانون کپی رایت به سمت توییتر نشانه گرفت.

به گزارش خبرگزاری شنو، نوک پیکان صنعت موسیقی و ده‌ها قانونگذار آمریکایی برای نقض قانون کپی رایت به سمت توییتر نشانه گرفته شده است.

گروهی متشکل از ۲۲ نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه با ارسال نامه ای به «جک دورسی»، رئیس توییتر، خواستار تعیین تکلیف این شبکه اجتماعی در مورد مشکل مداوم نقض حق نسخه برداری(کپی رایت) در توییتر و امتناع آشکار این پلتفرم از رسیدگی به آن شدند. آن‌ها از دورسی خواستند تا ۲۷ آگوست به درخواستشان پاسخ داده شود.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه نوشتند: محتوای خلاق باعث ایجاد مشارکت در توییتر می شود، اما بر خلاف بسیاری از پلتفرم های دیگر، توییتر مجوزهای لازم برای اطمینان از جبران خسارت مناسب همه تولید کنندگان برای استفاده از آثار خود را دریافت نکرده است. با توجه به فراگیر شدن این موضوع، ما می خواهیم درک بهتری از نحوه عملکرد توئیتر برای رفع موثر این نگرانی ها داشته باشیم.

دستور رسیدگی به این پرونده از سوی کنگره به نمایندگان، کلی آرمسترانگ (R-N.D.) و حکیم جفریس (D-N.Y) تفویض شد. قانونگذاران خاطرنشان کردند که در نیمه اول سال ۲۰۲۰، توییتر از دریافت ۱.۶ میلیون اخطار نقض کپی رایت خبر داد. نمایندگان ایالات متحده در این نامه می گویند: محتوای تخلفات بیشتر در این زمینه تقریباً به طور قطع کشف نمی شود زیرا توییتر گام بی سابقه ای را در زمینه اخذ هزینه از سازندگان برای یک «API» جستجوی کاملاً کاربردی که می تواند موارد نقض را در مقیاس وسیع شناسایی کند، برداشته است.

قانون کپی رایت آمریکا به تشریح الزامات مورد نیاز برای حفاظت تحت کپی رایت و مجازات برای نقض می‌پردازد. بدین ترتیب که قانون از آثار اصیل پدیدآورنده‌ی اثر که در هر یک از رسانه‌های ملموس که در حال حاضر شناخته شده‌اند و یا بعداً ایجاد می‌شوند، باشد حمایت می‌کند.

نمایندگان توئیتر هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده اند. اما این قانون موجب تعالی صنعت موسیقی می شود چراکه هزاران نسخه غیرقانونی بدون رعایت حق کپی رایت در این پلتفرم در دست پخش است.توییتر با پیگیری درست این درخواست  به جمع هواداران موسیقی اضافه می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=17847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.