تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
15

انصراف همکاری از فیلم سینمایی «مست عشق»

  • کد خبر : 21404
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
انصراف همکاری از فیلم سینمایی «مست عشق»
سهراب پورناظری و همایون شجریان با انتشار متنی در فضای مجازی از کناره گیری از فیلم سینمایی «مست عشق» خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری شنو، قرار بود آهنگسازی فیلم سینمایی مست عشق به کارگردانی “حسن فتحی” را “سهراب پورناظری ” برعهده داشته باشد و “همایون شجریان” بخش‌های آوازی را اجرا کند.

متن کناره گیری سهراب پورناظری و همایون شجریان

دقایقی پیش سهراب پورناظری و همایون شجریان با انتشار متن زیر از کناره گیری از موسیقی فیلم  «مست عشق» خبر دادند: با پایان یافتن مراحل تدوین فیلم سینمایی مست عشق در جلسه ای با تهیه کننده محترم فیلم، آگاهی یافتیم که پروژه توان در اختیار گذاردن امکانات مورد توافق در گفت‌وگو های آغازین جهت ساخت موسیقی را دارا نیست و با نظر به حساسیت و عشق ما به نام و جایگاه حضرت مولوی پذیرش هرگونه محدودیتی در خلق و تهیه موسیقی این اثر، ناممکن می نمود. پس بنا بر این نهادیم که از همکاری در این پروژه کناره گیری نماییم.

 

مخالفت با فیلم مست عشق/ خبرگزاری شنو

فیلم «مست عشق»

مست عشق فیلم سینمایی به کارگردانی “حسن فتحی” و “امید ترکاشوند” است. این اثر محصول مشترک ایران و ترکیه است، و سرمایه‌گذاران آن شرکت سیماریا (simarya film production) و شرکت ای_ ان_جی (ENG yepim medya) هستند.

این فیلم برشی از زندگی مولوی و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری می‌باشد.

در این اثر هنرمندان بنامی چون شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، پارسا پیروزفر در نقش مولانا حضور دارند؛ همچنین هنرمندان محبوب ترکیه ای چون بنسو سورال در نقش مریم، هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون(دختر مولانا)، ابراهیم چلیک‌کول در نقش اسکندر به ایفای نقش پرداختند.

مخالفت با فیلم «مست عشق»

در ۲ مهر ۱۳۹۸، خبرگزاری‌ها اقدام به انتشار استفتا از دو مرجع تقلید ایرانی کردند که با ساخت فیلم دربارهٔ شمس و مولانا مخالفت کرده بودند. ناصر مکارم شیرازی اعلام کرد «از آن‌جا که ساخت چنین فیلمی سبب اشاعهٔ فرقه صوفیه می‌شود. ساخت آن شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد.» حسین نوری همدانی نیز در پاسخی مشابه، شمس و مولانا را از اعیان صوفیه دانسته و ساخت فیلم دربارهٔ آن‌ها را به دلیل «اشاعهٔ فرقهٔ صوفیه»، حرام اعلام کرد.

حسن فتحی و عوامل فیلم مست عشق، در واکنشی تلویحی به این مسئله، دو ویدئو از دیدگاه‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را در این باره منتشر کردند.

انتهای پیام/

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=21404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.