تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
6
امینی، رهبر ارکستر صداوسیما در گفتگو با خبرگزاری شنو:

آنلاین به جنگ کرونا رفتیم/ «سرباز» را با رعایت پروتکل‌ها ضبط کردیم

  • کد خبر : 8450
  • ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۴:۰۵
آنلاین به جنگ کرونا رفتیم/ «سرباز» را با رعایت پروتکل‌ها ضبط کردیم
آرش امینی به خبرگزاری شنو گفت: ارکستر سمفونیک صداوسیما از همان روزهای ابتدایی دوران کرونا تاکنون به هیچ وجه طعم تعطیلی را نکشید.
به گزارش خبرگزاری شنو، پوئم سمفونی «سرباز» با اشعاری از علی‌محمد مؤدب، خوانندگی امیرحسین سمیعی، رهبری ارکستر آرش امینی و آهنگسازی آرمان مهربان از تازه‌ترین آثار تولید‌شده دفتر موسیقی صداوسیما، امور موسیقی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران و دفتر موسیقی حوزه هنری در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی منتشر شد. به همین بهانه با آرش امینی، رهبر ارکستر صداوسیما که به تازگی رهبری پوئم سمفونی سرباز ویژه حاج قاسم سلیمانی را به پایان رسانده است درباره شرایط تولید این اثر در دوران کرونا گفتگو کرده ایم.
آرش امینی در ابتدا درباره شرایط فعالیت هنرمندان ارکسترها در دوران کرونا گفت: ارکستر سمفونیک صداوسیما از همان روزهای ابتدایی کرونا تاکنون به هیچ وجه طعم تعطیلی را نکشیده است و تمامی تمرینات از پیش تعیین شده نوازندگان ارکستر، بدون هیچ مشکلی و بصورت آنلاین برگزار شد.
وی ادامه داد: البته در این مدت هر چند وقت یکبار هم تمرینات حضوری را با شکل محدود برگزار میکردیم تا شکل و شمایل ارکستر از هم نپاشد.
امینی افزود: به عنوان مثال برای حفظ پروتکل های بهداشتی در تمرینات حضوری نوازنده های سازهای بادی را از سایر نوازنده ها جدا میکردیم و چندین شکل دسته بندی برای حضور نوازنده ها داشتیم.
این رهبر ارکستر گفت: درباره تمرین و ضبط پوئم سمفونی سرباز باید بگویم، طی۲۰ روز اخیر تمرینات حضوری مان را بیشتر کردیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن آثار را ضبط کنیم البته در همین تمرینات هم پروتکل های بهداشتی را کاملا رعایت میکردیم.
امینی در ادامه درباره پوئم سمفونی سرباز ویژه حاج قاسم گفت: این پوئم سمفونی  از ۶ بخش تشکیل شده است که هر کدام از آنها یک داستانی از زندگی قهرمان ملی، شهید قاسم سلیمانی را روایت می‌کند؛ «سرباز»، «میهن»، «پیکار»، «پدر»، «الله‌اکبر» و «فتح» ۶ بخش این پوئم سمفونی است.
وی در پایان در خصوص تهیه‌کنندگان این پوئم سمفونی گفت: این اثر فاخر با همکاری ۳ نهاد مهم موسیقایی کشور به تولید رسیده است و با توجه به آنکه معمولا نهادهای فرهنگی فعالیت‌های موازی انجام می‌دهند، همین که یک اثر فاخر در وصف یکی از قهرمانان ملی با همکاری ۳ نهاد اصلی موسیقی کشور به تولید رسیده است، خود اتفاق بزرگی محسوب می‌شود و ارزش این همکاری وقتی دوچندان می‌شود که بدانیم همه کسانی که در ساخت این اثر نقش داشته‌اند، بدون کوچک‌ترین منیت برای تولید اثری شاخص نهایت تلاش خود را کردند.
ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=8450

برچسب ها

همچنین بخوانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.