تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
8

«بازار وکیل» واریاسیونی بر روی یک قطعه فولک شیرازی

  • کد خبر : 15354
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
«بازار وکیل» واریاسیونی بر روی یک قطعه فولک شیرازی

به گزارش خبرگزاری شنو، آلبوم موسیقی «بازار وکیل» با طراحی و ایده پردازی آرش هژیرآزاد و همراهی مجموعه «لیرا» منتشر شد. این مجموعه شامل ۱۳ آهنگ بی‌کلام از واریاسیون (شیوهٔ پایه‌ای بر مبنای تغییرات ملودی، هارمونی و کنترپوان) است که روی یک قطعه معروف فولکلور شیرازی کارشده است. در این آلبوم آهنگسازی و نوازندگی پیانو […]

به گزارش خبرگزاری شنو، آلبوم موسیقی «بازار وکیل» با طراحی و ایده پردازی آرش هژیرآزاد و همراهی مجموعه «لیرا» منتشر شد.
این مجموعه شامل ۱۳ آهنگ بی‌کلام از واریاسیون (شیوهٔ پایه‌ای بر مبنای تغییرات ملودی، هارمونی و کنترپوان) است که روی یک قطعه معروف فولکلور شیرازی کارشده است.
در این آلبوم آهنگسازی و نوازندگی پیانو آثار را آرش هژیرآزاد، نوازندگی ویولن را یگانه حسینی نیا و نوازندگی سازهای کوبه‌ای را عرفان عاصمی نژاد به عهده داشته‌اند.
گروه «لیرا» متشکل از یگانه حسینی نیا و آرش هژیرآزاد است که هردوی این هنرمند موسیقی را به شکل دانشگاهی دنبال کرده و پیشینه اصلی‌شان در موسیقی کلاسیک است.
دوئت «لیرا» که این دو هنرمند مؤسس آن بوده‌اند، تجربه‌ای جدیدی برای این زوج بوده که ابتدا با انتشار آلبوم «تهران – مریخ» آغاز شد و بعد با انتشار آلبوم «هشت دقیقه و بیست ثانیه» ادامه پیدا کرد. آلبوم اول بیشتر حال و هوای کلاسیک و نئوکلاسیک داشت اما آلبوم جدیدشان بیشتر رنگ و بوی موسیقی نیوایج دارد.
این زوج هنرمند که تصمیم دارند با لیرا تجربیات متفاوتی انجام دهند، در آلبوم جدید بیشتر از قبل به سمت موسیقی پاپ بی‌کلام حرکت کردند و مخاطب عام را تا جایی که امکان‌پذیر است همراه کنند.

آرش هژیرآزاد دربارۀ اثر پیش رو می‌نویسد: «تجربۀ ساخت موسیقى بر اساس گنجینۀ باارزش آواهاى محلى موسیقى ایران‌زمین، برای «لیرا» رویایی بود که همواره از بدو فعالیتمان در سر می‌پروراندیم. حدود دو سال پیش در سفرى فرهنگى به شیراز و در بازار وکیل، پژواک صداى آواز خواننده‌اى خیابانى در زیر طاق ضربی‌های بلندقامت نقش‌بسته در تاروپود تاریخ پر دغدغه ایران، مقدمه‌ای شد براى تحقق این رویا. «بازار وکیل» مجموعه‌اى است با ۱۲ واریاسیون آزاد بر اساس یک قطعۀ فولکلور. برای رسیدن به رنگ‌بندی جدید در موسیقی‌مان راستای همکاری با هنرمندان هم‌زبان و هم‌سلیقه، این بار رفیقمان «عرفان عاصمی‌نژاد» با گرمای وجود و سازش همراهمان شد.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=15354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.