تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
1

(به تماشاگه راز) منتشر شد

  • کد خبر : 26603
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
(به تماشاگه راز) منتشر شد
آلبوم «به تماشاگه راز» به آهنگسازی و نوازندگی تار محمدرضا عزیزی و همراهی تمبک جلال تقی لو با یادداشتی از بهروز همتی مدرس پیشکسوت موسیقی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، «به تماشاگه راز» عنوان یکی از تازه ترین آلبوم های منتشر شده در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی است که به آهنگسازی و نوازندگی تار محمدرضا عزیزی و نوازندگی تمبک جلال تقی لو در دسترس شنوندگان موسیقی ایرانی قرار گرفته است.

این آلبوم بی‌کلام، شامل هفت قطعه بداهه‌ و آهنگسازی شده در ژانر موسیقیِ کلاسیک ایرانی است که مینو جلفایی طراحی گرافیک آلبوم، ضبط آنسامبل توسط مجتبی آخوندی و میکس و مسترینگ این اثر موسیقایی را حسن خدایی‌نیا برعهده داشته‌ اند.

بهروز همتی نوازنده و مدرس پیشکسوت موسیقی ایرانی درباره این آلبوم نوشته است:

«تدریس موسیقی طی سال‌های گذشته پیوسته برایم با چالش‌ها و جذابیت‌هایی فراوان همراه بوده است. از جمله شوق‌انگیزترین بخش‌های آن ارتباط دائم با نسل‌های جوان، هنرجویانِ هنرستان‌های موسیقی و دانشجویان دانشگاه‌های موسیقی را می‌توان برشمرد. همچنین حضور در هیات داوری چندین جشنواره جوان، به نظاره نشستن و ارزیابیِ کار جوانانی پرشور با انگیزه وصف‌ناشدنی، تقابل‌های بی‌نظیر ولی دوستانه، اشتیاقم را در تدریس روزبه‌روز دوچندان کرده است.

اثر پیش رو (به‌ تماشاگهِ راز) حاصل کار و خلاقیت یکی از آن جوانانی است که غیر از حضور در کلاس‌هایم، در چندین دوره از جشنواره جوان شرکت داشته و مقام‌هایی را نیز احراز کرده است. در مورد این اثر گفتنی است بیش از هرچیز از یک‌دستی، صمیمیت و روانیِ آن لذت بردم. پس از آن شایسته است به ضربی‌های متنوع، صدادهی و جذابیت مضراب‌ها و گردش جملات توجه کرد. همراهیِ بی‌آلایش تنبک نیز بر زیبایی اثر افزوده است. امید که در ادامه راه موفق باشند.»

محمدرضا عزیزی نوازنده، آهنگساز و کاندیدای دکترای پژوهش هنر از دانشکده هنر و معماری واحد تهران است. وی پیش‌تر نیز کتاب تحلیل زیبایی شناسی موسیقی دستگاهی ایران را به همراه پویا سرایی تألیف کرده و سابقه آهنگسازی در اثر موسیقایی «سپندِ دل» با صدای وحید تاج را در کارنامه دارد.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=26603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.