تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
6

جزییات فراخوان پویش «قهرمان من»

  • کد خبر : 7745
  • ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۸:۵۷
جزییات فراخوان پویش «قهرمان من»
پویش ملی «قهرمان من» یک تلاش گسترده برای فراهم‌سازی بستری که مردم احساسات خود را درباره قهرمان همیشه زنده سردار سلیمانی بیان کنند.

به گزارش خبرگزاری شنو، میلاد عرفان‌پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با اعلام خبر راه‌اندازی پویش «قهرمان من» در آستانه سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توضیح داد: پویش ملی «قهرمان من» یک تلاش گسترده است برای فراهم‌سازی بستری که مردم به ویژه نوجوانان و جوانان احساسات خود را درباره قهرمان همیشه زنده ما سردار سلیمانی بیان کنند، در این چارچوب آلبوم سرود «قهرمان من» چندی پیش از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد، محور این پویش قرار داده شده که بر این اساس از گروه‌های سرود سراسر کشور دعوت کردیم تا سرودهای این آلبوم را در اماکن عمومی شهرهای مختلف کشور بازخوانی کرده و آن را در قالب‌های مندرج فراخوان ارسال کنند. به هر حال مرکز موسیقی حوزه هنری تلاش کرده تا در یک حرکت مهم فرهنگی بانی چنین پویشی با همکاری چند نهاد دیگر باشد.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار برای شرکت در این پویش نیز از پنجم تا پانزدهم دی ماه ۱۳۹۹ اعلام شده. گفت: هدف اصلی ما در پویش «قهرمان من» این است که آثار تولید شده در قالب سرود به ویژه آلبوم «قهرمان من» بتواند بیشتر شنیده شده و قالب «سرود» جای خود را بیشتر در میان شهروندان عزیزمان باز کند. زیرا سرود، قالب بسیار راهبردی و گونه ارزشمندی است که با موسیقی انقلاب اسلامی پیوند خورده و می‌تواند بستری برای تربیت و آموزش جوانان و استعدادیابی نوجوانان هنرمند برای معرفی به موسیقی این سرزمین باشد.

وی درباره دیگر جزییات این فراخوان بیان کرد: طبق مواردی که در فراخوان به آن اشاره شده، پس از تولید آلبوم «قهرمان من» که شامل ۹ قطعه سرود در این زمینه است، اقدام به راه‌اندازی پویشی با عنوان «قهرمان من» در سطح ملی کرده‌ایم که بر این اساس علاقه‌مندان به شرکت در این پویش که با همکاری مرکز موسیقی حوزه هنری و موسسه سپهر سوره هنر برگزار می‌شود، برای دریافت فایل سرودها می‌توانند به سامانه اینترنتی که در این زمینه تهیه شده، مراجعه و هر کدام از قطعات آلبوم «قهرمان من» را انتخاب و بازخوانی کنند.

این شاعر و ترانه سرا درباره قالب‌های فراخوان این پویش گفت: اجرای سرود در فضای محیطی و میدانی، تولید لباهنگ (دابسمش)، تولید ویدئوی کوتاه (آرشیوی-تولیدی)، فتو کلیپ و سایر قالب‌های تصویری»، پنج قالبی است که علاقمندان می‌توانند برای شرکت در پویش، آنها را انتخاب کنند. در قالب اجرای سرود در فضای محیطی و میدانی متقاضیان می‌توانند سرود مورد نظر خود را در هر فضای عمومی و میدانی اجرا و فیلمی از آن تهیه کنند. در بخش «لباهنگ (دابسمش)» متقاضیان می‌توانند در هر فضا و مکانی که امکان تولید لباهنگ را داشته باشند، اقدام به تهیه فیلم از خود کنند.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی درباره بخش‌های «تولید ویدئوی کوتاه» و «فتوکلیپ» اظهار کرد: در این بخش که طی دو بخش «آرشیوی» و «تولیدی» برگزار می‌شود، هنرمندان متقاضی می‌توانند با استفاده از سرودها، ویدئوهایی تولید کرده و یا با استفاده از تصاویر آرشیوی، تهیه و تولید کنند. در بخش «فتو کلیپ» نیز علاقمندان می‌توانند با استفاده از فایل صوتی سرودها و با سلیقه خود، نسبت به موضوع مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، ویدئوهایی را با استفاده از عکس‌ها و تصاویر مرتبط تولید کنند. این در حالی است که در کنار کلیه قالب‌های ذکر شده، هنرمندان می‌توانند با هر چارچوب دیگری بر اساس سرودهای تولیدی معرفی شده، ویدئویی را تولید کنند.

براساس اعلام مرکز موسیقی حوزه هنری شرکت کنندگان باید تمامی آثار تولید شده در هر قالب را با استفاده از هشتگ «قهرمان من» در فضاهای مجازی منتشر کرده و سپس برای ثبت و بارگذاری فایل با کیفیت، به سامانه artfest.ir مراجعه کنند. ضمن اینکه علاقمندان شرکت در این پویش، در صورتی که صفحه آنها شخصی است و امکان دسترسی دبیرخانه به آن فراهم نیست، تصویر صفحه خود را باید به نشانی @Sepehrsoorehonar در اینستاگرام ارسال کنند. این در حالی است که به رسم قدردانی و یادبود، به بیست نفر از شرکت کنندگان، جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=7745

برچسب ها

همچنین بخوانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.