تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
13

«حبسی» برنده ی جایزه فستیوال کیمرا شد

  • کد خبر : 17646
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
«حبسی» برنده ی جایزه فستیوال کیمرا شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، موسیقی انیمیشن حَبسی به آهنگسازی پژمان خلیلی جایزه ویژه یک جشنواره بین المللی در ایتالیا را گرفت . موسیقی انیمیشن حَبسی به آهنگسازی پژمان خلیلی برنده‌ی جایزه‌ی ویژه‌ هیات داوران برای بهترین طراحی موسیقی و صدا از نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کیمرا ایتالیا (KIMERA INTERNATIONAL FILM FESTIVAL) در سال ۲۰۲۱ شد. […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، موسیقی انیمیشن حَبسی به آهنگسازی پژمان خلیلی جایزه ویژه یک جشنواره بین المللی در ایتالیا را گرفت .

موسیقی انیمیشن حَبسی به آهنگسازی پژمان خلیلی برنده‌ی جایزه‌ی ویژه‌ هیات داوران برای بهترین طراحی موسیقی و صدا از نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کیمرا ایتالیا (KIMERA INTERNATIONAL FILM FESTIVAL) در سال ۲۰۲۱ شد.

نوازندگان:
ویلن: علی جعفری پویان ،تیناجامه گرمی، ویولا: سهراب برهمندی، ویلنسل:آتنا اشتیاقی، کنترباس:پورنگ پورشیرازی
گروه کر:
اُفیک_متوسیان شیما_حکیمی شهرام_رکوعی محمدرضا_صفی|
ضبط و میکس:، مهدی رمضانی و نویسنده و کارگردان: احمدخوش طینت.

پژمان خلیلی در پستی در صفحه اینستاگرامی خود به مناسبت دریافت این جایزه نوشت:

اعلام کردند: “ترکیب موسیقی و طراحی صدای «حبسی» تاثیری چشمگیر در پشتیبانی از مفهوم کلی این انیمیشن ایجاد کرده است”.‌

بسیار خوشحالم از این اتفاق. ضمن تبریک به تمامی عوامل، از احمد عزیز بخاطر حمایتهای فراوانش در شکل‌گیری موسیقی این فیلم. مهدی رمضانی برای ضبط و میکس فوق‌العاده‌اش و همینطور دوستان نوازنده‌ام علی جعفری‌پویان، تینا جامه‌گرمی، سهراب برهمندی، آتنا اشتیاقی، پورنگ پورشیرازی و اعضای گروه کر: شهرام رکوعی، محمدرضا صفی، اُفیک متوسیان و شیما حکیمی که در ضبط و اجرای موسیقی این فیلم همراه من بودند، سپاس و قدردانی ویژه دارم.

پژمان خلیلی

پژمان خلیلی متولد ۱۰ دی ۱۳۶۱ تهران است. موسیقی را از سال ۱۳۷۱ با فراگیری پیانو آغاز نمود. علیرضا فرهنگ، علیرضا تهرانی و سیروس سنگی از اولین معلمان وی بودند. به مرور زمان و از حدود سال ۷۶ با علاقه مند شدن به ساخت و تنظیمِ قطعات موسیقی و تشویق معلمین اش، تصمیم گرفت که موسیقی را بطور حرفه ای ادامه دهد. تئوری موسیقی و سلفژ را نزد قدرت الله احمدوند و مبانی ریتم، ساز Drums. و آشنایی با برخی سبکهای موسیقی را نزد عین الله کیوانشکوه فرا گرفت.

علوم آهنگسازی شامل هارمونی کلاسیک، کُنترپوان، فرم و آنالیز، سازشناسی و همینطور موسیقیِ فیلم را به مدت ۳ سال و بطور تخصصی نزد کامبیز روشن روان آموخت.  در ادامه برای تکمیل آموخته های خود به تحصیل در دوره ی کارشناسی ارشد آهنگسازی در دانشگاه سوره پرداخت. طیِ مدت تحصیل از محضر استادانی چون زنده یاد مصطفی کمال پورتراب، تقی ضرابی، وارطان ساهاکیان. کیاوش صاحب نسق، شریف لطفی و نادر مشایخی بهره برد. برای آشنایی با ادبیاتِ موسیقیِ ایران، ردیف موسیقی دستگاهی و همچنین شناخت موسیقیِ اقوام را بطور جداگانه نزد مسعود شعاری و محمدرضا درویشی فرا گرفت.

در سال ۸۹ با نوشتن قطعه ی “پوئم سمفونیک شماره ۱.” و ضبط آن با ارکستر سمفونیک ملی اُکراین بعنوان پایان نامه ی عملی، با درجه ی ممتاز فارغ التحصیل شد.

وی آهنگسازی را بطور جدی از سال ۱۳۸۱ با ساخت موسیقی برای تئاتر آغاز نمود و طیِ مدت ۲ سال برای نمایش های مختلفی به ساخت و تنظیم موسیقی پرداخت. همچنین از سال ۸۳ تاکنون، برای بیش از ۱۷ فیلم کوتاه(انیمیشن) و مستند آهنگسازی کرده است. موسیقی فیلم و بطور کلی موسیقیِ دراماتیک، همواره یکی از علایق و تخصص های جدیِ او بوده است . در کنار آن، مهمترین دغدغه ی او در موسیقی، آهنگسازی بطور مستقل بر مبنای ایده ها و تجربیات شخصی است. به همین خاطر به موازاتِ آهنگسازیِ فیلم، همواره به ساخت قطعاتی در غالب ترکیبات مختلف سازی پرداخته است.

انسان معاصر و شرایط اجتماعی و فرهنگی، تاثیرپذیری و الهام از هنرهای دیگر، ادبیات و همینطور تاثیراتِ غیر مستقیمِ موسیقی ایران، از جمله عوامل موثر بر شکل گیری ذهنیات و ایده های او برای نوشتن قطعات مستقل موسیقی به شمار می رود. در آثار او فارغ از ترکیبِ سازی، همواره نوعی روایتگری یا ایده پردازیِ تصویری به چشم میخورد.
وی در حاشیه ی فعالیت آهنگسازی، به تدریس و پژوهش نیز اشتغال دارد. تدریس مبانی آهنگسازی(تئوری موسیقی، هارمونی، کُنترپوان.)، ترجمه ی ۳ عنوان کتاب با موضوع موسیقی فیلم و کنترپوان(در دست ترجمه) از جمله فعالیتهای آموزشی و پژوهشی او می باشد. همچنین از سال ۹۳ تاکنون بعنوان استاد مدعو با دانشکده هنرِ دانشگاه سوره و دانشکده ی سینما و تئاترِ دانشگاه هنر همکاری مستمر داشته است.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=17646

همچنین بخوانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.