تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
8

«دالاهو» به‌عنوان شهر ملی ساخت تنبور معرفی شد

  • کد خبر : 9584
  • ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
«دالاهو» به‌عنوان شهر ملی ساخت تنبور معرفی شد
استاندار کرمانشاه از معرفی «دالاهو» به‌عنوان شهر ملی ساخت تنبور خبر داد و گفت: تنبور در منطقه دالاهو جزو لاینفکی از آیین‌های شادی و عزاست و موسیقی تنبور در همه جا حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری شنو، هوشنگ بازوند امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: کرمانشاه یک استان بسیار ثروتمند است و بخش عظیمی از این ثروت‌ها در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی قرار دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند، کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است و وجود ۴ هزار و ۲۰۰ آثار تاریخی و اسلامی برجسته استان، صنایع دستی و مناظر طبیعی کرمانشاه بیانگر بخشی از این چهره زیبای ایران اسلامی هستند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: بیش از ۲۵ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی استان کرمانشاه مشغول به کار هستند، همچنین کرمانشاه ۲۸۸ کارگاه فعال صنایع دستی دارد که در آن‌ها حدود ۱۲ هزار نفر مشغول به کار هستند.

وی عنوان کرد: برادران اهل حق وطن دوستی و علاقه خودشان را به انقلاب اسلامی در همان ابتدای پیروزی انقلاب در محضر امام خمینی (ره) اعلام کردند. این عزیزان در دوران دفاع مقدس دارای یک تیپ مستقل بودند و حدود ۷۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.

بازوند یادآور شد: در دوران زلزله مردم اهل حق به شکل خودجوش کمک‌های زیادی را به آسیب دیدگان انجام دادند که جای تقدیر دارد.

وی‌ با اشاره به اینکه تنبور در این منطقه از کشور عزیزمان از قدمت ۶ هزار ساله برخوردار است در ادامه تاکید کرد: تنبور در منطقه دالاهو جزو لاینفکی از آیین‌های شادی و عزاست و موسیقی تنبور در همه جا حضور دارد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه عنوان کرد: خانه تنبور با بیش از ۳ هزار مترمربع در بخش گهواره شهرستان دالاهو شکل گرفته است و تا قبل از کرونا جشنواره‌های متعددی در سطح ملی در حوزه موسیقی تنبور برگزار شده است.

وی انتخاب دالاهو به عنوان شهر ملی ساخت تنبور را یک رویداد مهم خواند و تاکید کرد: امروز در مراسم اعطای لوح ثبت شهرها و روستاهای ملی سال ۱۳۹۹، دالاهو به عنوان شهر ملی ساخت تنبور معرفی شد.

وی با تقدیر از تلاش‌های گسترده دکتر مونسان در زمینه ثبت جهانی منظر طبیعی اورامانات، اظهار داشت: در قالب این پرونده بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از منطقه اورامانات ثبت جهانی می‌شود و این اتفاق قطعا یک اقدام ماندگار در دولت تدبیر و امید خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ساکنان منطقه اورامانات از برادران اهل تسنن هستند که با وطن دوستی و رشادت در طول هشت سال دفاع مقدس نگذاشتند یک وجب از خاک این مناطق به دست دشمن بیافتد. که جای تقدیر و سپاس دارد.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=9584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.