تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
9

ردیابی موسیقی فولکلور آذری در یک برنامه

  • کد خبر : 9685
  • ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۸:۳۱
ردیابی موسیقی فولکلور آذری در یک برنامه
فصل جدید برنامه شبانگاهی «مهتاب» از کانال آذری شبکه سحر در حال پخش است. معرفی افراد آشنا به هنر موسیقی فولکلور و سنتی خطه آذربایجان از رویکردهای این برنامه است.

به گزارش خبرگزاری شنو، برنامه «مهتاب» با تهیه کنندگی نوروز پورمند برای مخاطبان و بینندگان کانال آذری شبکه سحر پخش می‌شود.

پورمند گفت: این برنامه از شنبه تا پنج شنبه هر شب به صورت زنده و در مدت زمان ۵۰ دقیقه بر روی آنتن است.

این تهیه کننده کانال آذری شبکه سحر ادامه داد: ۲ برنامه ابتدایی هر هفته اختصاص به معرفی مهمان یا مهمانانی آشنا به هنر موسیقی فولکلور و سنتی خطه آذربایجان دارد که در شرایط فعلی و به دلیل الزام جهت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مدعوین برنامه به صورت ارتباط اسکایپی در برنامه حاضر شده و قطعاتی از موسیقی خاص آذری برای علاقمندان می‌نوازند.
وی افزود: ۲ شب دیگر برنامه «آی ایشغیندا» اختصاص به معرفی ویژه‌ها و فعالیت های خاص و هنرمندانی در سایر گروه‌های هنری دارد و در یک شب باقیمانده صاحبان حرف و مشاغل خاص که ابداع و نوآوری خوبی در ارتباط با شغل و کار خود دارند، در «مهتاب» معرفی می‌شوند.

پورمند در پایان گفت: بخش‌های مختلفی در کنار بخش اصلی برنامه در شروع فصل جدید «مهتاب» به آن اضافه شده است که از آن جمله می‌توان به آیتم ثابت «نجواها»، کوله پشتی، کلیپ، نماهنگ  و نیز پخش گزارش‌هایی از شهرهای آذری نشین شامل ارومیه، تبریز، اردبیل و… با موضوعاتی همچون فعالیت‌های روزمره مردم کوچه و خیابان و معرفی مکان‌های توریستی و گردشگری و تفریحی اشاره کرد.

«مهتاب» هر شب از ساعت ۲۱:۴۰ به وقت تهران با زمان تکرار روز بعد ساعت ۱۳:۰۰ بر روی آنتن کانال آذری شبکه سحر است. ندا سام مجری برنامه «مهتاب» است.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=9685

همچنین بخوانید!

۰۲آذر
شروع همکاری هنرمندان و صنعتگران
حسن اردستانی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری آوازی نو

شروع همکاری هنرمندان و صنعتگران

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.