تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
13

رونمایی از آلبوم موسیقی «جُز عشق ندارم هنری»

  • کد خبر : 21810
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
رونمایی از آلبوم موسیقی «جُز عشق ندارم هنری»
به نقل از حوزه هنری، مراسم رونمایی از آلبوم گروه موسیقی نغمه گردان به «نام جُز عِشق نَدارم هُنری» با حضور میرعلیرضا میرعلی‌نقی، تاریخ‌نگار موسیقی شهری،محمدجواد عظیمی، استاد تخصصی موسیقی در شعر،احسان عبایی ومحسن حسینی از اعضای اصلی گروه نغمه گردان. همچنین جمعی از اهالی موسیقی در فرهنگسرای رسانه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شنو،  مراسم رونمایی از آلبوم گروه موسیقی نغمه گردان به «نام جُز عِشق نَدارم هُنری» با حضور میرعلیرضا میرعلی‌نقی، تاریخ‌نگار موسیقی شهری،محمدجواد عظیمی، استاد تخصصی موسیقی در شعر،احسان عبایی ومحسن حسینی از اعضای اصلی گروه نغمه گردان ؛ همچنین جمعی از اهالی موسیقی در فرهنگسرای رسانه تهران برگزار شد.

پس از پخش یکی از قطعات آلبوم که ترانه اش را مرحوم تورج نگهبان سروده بود. میرعلیرضا علی‌نقی، تاریخ‌نگار موسیقی شهری روی صحنه آمد. وی با ابراز خرسندی از اینکه پس از مدت‌ها در جمع اهالی موسیقی فاخر و جدی قرار گرفته است. گفت: در شرایطی که تولید آلبوم به صورت فیزیکی و در فضای واقعی بسیار کار دشواری شده خوشحال هستم افرادی موفق به انتشار اثری شده‌اند که حرف بسیاری برای گفتن دارد و از ابتذال آنچه این روزها در بازار موسیقی رایج است، فاصله گرفته اند.

علی‌نقی همچنین با اشاره به اینکه جمع‌آوری آثار مرحوم نگهبان به من واگذار شد. افزود: تورج نگهبان بیش از هزار ترانه و شعر از سال‌های قبل انقلاب تا آخرین روزهای زندگی داشت که بسیار پراکنده بود.

آهنگسازی مقوله‌ای دشوار است

همچنین محمدجواد عظیمی، متخصص حوزه موسیقی در شعر روی صحنه آمد. و گفت: در گذشته دانش آموختگان دانشگاهی، خروجی چندان تأثیرگذاری نداشتند چرا که بیشتر بر پایه تئوری، مفاهیمی را دریافت می‌کردند.  فرصت تجربه و نقد موسیقی به آنها داده نمی‌شد. به همین خاطر خروجی آموزشگاه‌های موسیقی پربارتر از دانشگاهیان بود اما امروز شاهد فارغ التحصیلانی هستیم که از نظر فنی می‌توانند موسیقی را نقد کنند. به چالش بکشند و با تحلیل‌های شأن در زمینه موسیقی و ملودی به ارتقای کیفیت این حوزه کمک کنند.

عظیمی همچنین بیان کرد: آهنگسازی مقوله‌ای بسیار دشوار است و باید اشاره کنم قطعات مختلف این آلبوم از کیفیت بسیار بالا و متنوعی بهره مند است. در تازه‌ترین اثر گروه نغمه گردان، آهنگساز در قطعه‌های مختلف موسیقی، وزن و کلام را مورد توجه قرار داده و به این ترتیب بر جذابیت کار خود افزوده است. در عصری که گوش ما مجبور به شنیدن موسیقی و ترانه‌های دم دستی است انتشار چنین آلبومی را باید غنیمت دانست.

انتهای پیام/

5/5 - (4 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=21810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.