تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
4

رونمایی از تازه‌های موسیقی

  • کد خبر : 4995
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
رونمایی از تازه‌های موسیقی
اصفهان رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خبر داد که به مناسبت نکوداشت اصفهان، از آلبوم‌های «گل بی‌خار» اثر علی‌اصغر شاهزیدی، «مدد» اثر علی‌اصغر رحیمی و «گلبانگ سرخ» اثر سینافرزادی پور، رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شنو،علی عطریان در رونمایی از سه کار ارزشمند حوزه موسیقی در برنامه‌های ویژه هفته نکوداشت اصفهان قرار دارد که نخستینِ آن، آلبوم «گل بی‌خار» به خوانندگی علی‌اصغر شاهزیدی است.

وی ادامه داد: علی‌اصغر شاهزیدی، شاگرد مرحوم تاج اصفهانی و یکی از مهم‌ترین میراث داران مکتب آوازی اصفهان است که در آلبوم «گل بی‌خار» پنج قطعه از آثار ایشان (شامل تک‌نوازی و گروه نوازی) از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تهیه و تولید شده و به‌زودی نیز منتشر خواهد شد.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، خاطرنشان کرد: آلبوم دیگری که تهیه‌ شده مربوط به موسیقی نواحی، مقامی و خانقاهی کردستان است که علی‌اصغر رحیمی، تنبورنواز چیره‌دست اصفهان آهنگسازی آن را بر عهده داشته و با اسم «مدد» در قالب چند قطعه فشرده روی سی دی منتشر می‌شود.

عطریان افزود: سومین آلبوم «گلبانگ سرخ» نام دارد و شامل ۱۲ قطعه است که سینا فرزادی پور آهنگساز آن، در این قطعات به بازخوانی موسیقی نوحه و تعزیه پرداخته و گروه نوازندگان و آواز نیز به عشق اباعبدالله الحسین(ع) چندین سال برای آماده شدن آن ‌وقت گذاشته‌اند.

وی یادآور شد: به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، آیین رونمایی از این سه آلبوم موسیقی در قالب فیلمی تهیه شده که تا روز یکم آذر ماه (روز اصفهان) از صفحات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در فضای مجازی پخش خواهد شد.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=4995

برچسب ها

همچنین بخوانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.