تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
6

ششمین قطعه «همساز» با همراهی سازهای برزیلی

  • کد خبر : 15055
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
ششمین قطعه «همساز» با همراهی سازهای برزیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، حمید قنبری از انتشار ششمین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» هم‌زمان با روز جهانی تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه خبر داد و گفت: این قطعه با همراهی سازهای برزیلی نواخته و منتشر شده است. در اجرای این قطعه موسیقایی که از رنگ آمیزی سازهای کوبه‌ای بهره برده است، هنرمند برزیلی […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، حمید قنبری از انتشار ششمین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» هم‌زمان با روز جهانی تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه خبر داد و گفت: این قطعه با همراهی سازهای برزیلی نواخته و منتشر شده است. در اجرای این قطعه موسیقایی که از رنگ آمیزی سازهای کوبه‌ای بهره برده است، هنرمند برزیلی الکساندر جسوس، با نواختن سازهای تمبوریم، پاندیرو و کویی کا با سازهای بندیر و تاکینگ درام همراه پروژه بود.

وی درباره ریتم نواخته شده در ششمین قطعه «همساز» اظهار داشت: این ریتم بر اساس ادوار قدیمی اجراشده و ریتمی ۱۰ ضربی با نام سماعی ثقیل است.

این نوازنده تنبک انتشار این قطعه همزمان با روز جهانی تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه را بهانه‌ای برای پرداختن به ارزش‌های تنوع فرهنگی در عرصه موسیقی برشمرد و افزود: پیام همدلی و همراهی ازجمله اصلی‌ترین رویکردهای پروژه همساز بوده است. بنابراین مناسبت تقویمی بعد وسیع‌تری به این میدان داده و موضوع ارزش‌های تنوع فرهنگی را در راستای چگونگی بهتر باهم زیستن و درک متقابل به کار گرفته‌ایم.

قنبری توجه به اشتراکات فرهنگی به‌جای موشکافی اختلافات را راهگشای زندگی بهتر برای جهانیان دانست و گفت: این پروژه همچنان با رویکرد صمیمیت، همراهی و هم‌اندیشی در هم‌نوازی‌ها برای پذیرش اختلاف‌نظرها و فرهنگ‌های مختلف ادامه خواهد داشت و با رویکردی بین‌المللی به همراهی با سازهای کشورهای مختلف می‌پردازد. قطعات موسیقایی این پروژه در قالب کلیپ‌های کوتاه تصویری در فضای مجازی باقابلیت دسترسی و تماشای عموم منتشر می‌شوند.

در قالب پروژه «همساز»، تاکنون قطعاتی با همراهی سازهای تنبک، ناقاره، دف، پیپا (ساز باستانی کشور چین) و با همراهی پژمان حدادی، وحید اسداللهی، حسین رضایی نیا، پدرام خاورزمینی و ژائو ژوچان منتشرشده است.

تمبوریم ازجمله سازهای کوبه‌ای طوق‌دار با قطر ۱۵ سانتیمتر است و با یک دست (معمولاً با دست راست) نواخته می‌شود. پاندیرو ساز ملی برزیل است که به‌عنوان بخشی جدانشدنی در جشن سالانه ماردی گراس شناخته می‌شود و در تمام سبک‌های موسیقی برزیلی مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین ساز کویی کا از سازهای اصلی موسیقی سامبای برزیلی محسوب می‌شود. این ساز به دلیل صدای بی‌همتا و پرمعنایی که دارد جای خود را در بیشتر ترکیبات ارکستری مثل موسیقی جاز، فیوژن، فانک و پاپ بازکرده است. کویی کا معمولاً نقش تک‌نوازی یا افکت های صوتی را به عهده دارد.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=15055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.