تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
6

فراخوان دو جشنواره جایزه ادبی و موسیقی همدان منتشر شد

  • کد خبر : 6570
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
فراخوان دو جشنواره جایزه ادبی و موسیقی همدان منتشر شد
فراخوان ارسال آثار به دو جشنواره بیست و پنجمین جایزه ادبی استان و موسیقی همدان از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شنو فراخوان ارسال آثار به دو جشنواره  بیست و پنجمین جایزه ادبی استان و موسیقی همدان  از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان منتشر شد.

بیست و پنجمین جایزه ادبی همدان

بیست و پنجمین جایزه ادبی استان همدان با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و خانه شعر و ادب استان همدان، بهمن ماه ۹۹ در شهرستان بهار برگزار می‌شود.

آخرین مهلت ارسال آثاربه این جشنواره ۲۵ دی ماه ۹۹ بوده و علاقمندان می‌توانند از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان، آثار خود را ارائه دهند و یا آثار خود را  به صورت پستی به شهرستان بهار، خیابان پانزده خرداد، مجتمع فرهنگی و هنری آیت‌الله بهاری ارسال کنند.

جایزه ادبی استان همدان با هدف فراهم آوردن زمینه‌های مناسب جهت شکوفایی استعدادهای علاقمندان، ایجاد تحرک و پویایی در حوزه شعر و داستان و ایجاد فضای سازنده جهت تبادل آرا و افکار اهالی قلم برگزار می‌شود.

این جشنواره در سه بخش شعر(قبل از نیما، بعد از نیما)، داستان کوتاه و کتاب(مجموعه شعر و داستان) برگزار می‌شود. دو بخش آزاد و ویژه با موضوعات جهش تولید، نماز و نیایش، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و حقوق شهروندی از دیگر ابعاد این جشنواره است.

شرکت در جایزه ادبی استان همدان برای تمامی علاقمندان در گروه‌های سنی مختلف، آزاد بوده و بنابر فراخوان این رویداد فرهنگی هر شاعر می‌تواند حداکثر با سه اثر و نویسندگان نیز حداکثر با دو اثر در جشنواره شرکت کنند.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به آدرس   hamedan.farhang.gov.ir از جزئیات این فراخوان مطلع شده و با تکمیل فرم مشخصات فردی، در بیست و پنجمین جایزه ادبی استان همدان شرکت کنند.

جشنواره موسیقی استان همدان
بیست و دومین جشنواره موسیقی استان همدان ۱۵ بهمن‌ماه به صورت مجازی در شهرستان اسدآباد برگزار شده و هنرمندان تا پنجم بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را به صورت DVD به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی‌هنری بوعلی‌سینا همدان ارسال کنند.

هدف از برگزاری این رویداد هنری پرداختن و توجه به مسائلی مانند شناسایی، پرورش،تقویت استعدادهای خلاق موسیقی استان و همچنین پاسداشت موسیقی ناب ایرانی است.

این جشنواره در دو بخش تک‌نوازی و گروه‌نوازی برگزار شده و هنرمندان در بخش تک‌نوازی، می‌توانند در دو گروه سنی زیر بیست سال و بالای بیست سال و در بخش‌های نواختن سنتور، تنبور، دف، تنبک، ویولن، تار، سه‌تار، کمانچه، نی، عود و آواز نیز شرکت کنند.

آثار ارسالی به این جشنواره  باید حداقل ۳۰ و حداکثر ۴۵ دقیقه باشند. آثار ساخته شده توسط هنرمندان بومی با رویکردهای ملی و آزاد، استفاده از اشعار مناسب، سازبندی رایج موسیقی ایرانی و مقامی در اولویت هستند.

داوری آثار ارسالی به جشنواره موسیقی همدان ۱۰ بهمن ماه انجام شده و پس از انتخاب برگزیدگان، آیین اختتامیه جشنواره در مجتمع سیدجمال‌الدین اسدآبادی شهرستان اسدآباد برگزار خواهد شد.

به گفته مسئولان برگزار کننده جشنواره در تمامی بخش‌های تک‌نوازی به نفرات اول دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی، به نفرات دوم و سوم این بخش با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی، تقدیر و در بخش گروه‌نوازی نیز به گروه‌های منتخب تندیس جشنواره و جایزه نقدی اهدا می‌شود.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=6570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.