تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
12
در گفتگوی خبرگزاری شنو با برگزیده جشنواره موسیقی جوان مطرح شد،

لطمه آنلاین شدن جشنواره به داوری‌ها

  • کد خبر : 3389
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
لطمه آنلاین شدن جشنواره به داوری‌ها
یکی از مزایای رقابت آنلاین، امکان ضبط مجدد کار در صورت رخ دادن اشتباه در حین اجراست که میتوان هر چند بار که شد تصویربرداری کرده و برای کیفیت مورد نظر خود اعمال نظر کنیم در حالیکه در رقابت های حضوری روال اینگونه بود که اولین اشتباه، آخرین اشتباه خواهد بود.

گروه موسیقی خبرگزازی شنو: چهاردهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان، درسه بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی ایران برگزار شده  که در حدود ۸۵۷ اثر به فینال راه پیدا کردند.

این جشنواره که تاکنون سیزده دوره خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است، عرصۀ گشایش و نمایش استعدادهای جوان و نقش استادان و هنرمندانِ موسیقی در آموزش و تقویت انگیزه و تکاپوی هنری هنرمندان است.جشنواره موسیقی جوان در قالب سه گروه سنی «الف» (۱۵ تا۱۸سال)، «ب» (۱۹ تا ۲۳ سال) و «ج» (۲۴ تا ۲۹ سال) برگزار می‌شود.

این دوره از جشنواره ملی موسیقی جوان نسبت به سال‌های گذشته دستخوش تغییراتی درنحوه  ارسال آثار و داوری ها بوده است که مشخصا هر دو بخش دربستر وب انجام گرفته است. به طور کلی اجرای این جشنواره می تواند توانمندی بنیادهای مختلف ملی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی در سطح وب را محک بزند.

 

 

سید مهدی میرصفایی از نوجوانان شرکت کننده چهاردهمین دوره جشنواره موسیقی جوان و از مقام آوران جشنواره سیزدهم موسیقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شنو گفت: یکی از چالش های فکری ما در طول سال به بحث جشنواره و رقابت های خاص آن منتهی می‌شود که با توجه به شرایط فعلی کرونا یکی از اتفاقات شیرینی که در این دوران ما را خوشحال کرد برگزاری جشنواره به صورت آنلاین بود.

میرصفایی ضمن اشاره به جنبه های مثبت برگزاری جشنواره آنلاین اشاره داشت: ملاقات اساتید حوزه ی خاص موسیقی یکی از دلایل مهم ما برای شرکت حضوری در جشنواره است که متاسفانه امسال در کوران کرونا این اتفاق برای ما رقم نخورد.

وی افزود:ولی در مورد بحث آنلاین جشنواره نکته ی منفی دیگری هم وجود دارد و آن، ادا نشدن حق مطلب نوازندگی در فیلم و ضبط  با گوشی است که روی کم و کیف کار اثرات نامطلوبی داشته و احتمالا بر روی قضاوت داوران هم نقش دارد.

سیدمهدی میرصفای یا اشاره یه مزایای این رویداد فرهنگی بیان داشت: یکی از مزایای رقابت آنلاین، امکان ضبط مجدد کار در صورت رخ دادن اشتباه در حین اجراست که میتوان هر چند بار که شد تصویربرداری کرده و برای کیفیت مورد نظر خود اعمال نظر کنیم در حالیکه در رقابت های حضوری روال اینگونه بود که اولین اشتباه، آخرین اشتباه خواهد بود.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=3389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.